Amazon започва ценова война на пазара на таблетите. Със своите нови устройства Kindle търговецът на дребно директно атакува - iPad, защото устройствата на Amazon имат повече функции от лидера на пазара на Apple, но струват значително по-малко.
В четвъртък вечерта шефът на Amazon Джеф Безос представи в самолетен хангар до Лос Анджелис цяла палитра от нови устройства Kindle.
Kindle Fire HD е представен в два варианта със 7 и 8,9 инчов екран. Вторият модел е директна конкуренция на малко по-големия iPad на Apple, който засега е най-добре продаваният таблет на пазара, съобщава BBC.
Третото устройство е просто подобрена версия на оригиналния модел, но с по-ниска цена.
Amazon обяви, че оригиналният модел на Kindle Fire е завладял 22% от американския пазар – единствената страна, където беше продаван.
Изпълнителният директор на компанията Джеф Безос заяви, че HD моделите имат стерео говорители, поддържат 4G мрежа и имат HDMI порт, с който лесно могат да бъдат свързани с телевизор. Те също така са снабдени с ламиниран екран, което ги прави по-удобни за използване на слънчева светлина.
Процесорът на Kindle Fire е произведен от Texas Instruments.
Моделите разполагат също с wi-fi антена и Mimo (multiple-input и multiple-output) радио технология, която подобрява връзката им с интернет.
„Ще се конкурират с цяла палитра базирани на Android таблети, включително Galaxy Note на Samsung и Nexus на Google“, казва Крис Грийн, анализатор на Davies Murphy Group Europe.
„На хоризонта се задават и таблети с Windows 8, които вероятно също ще са сериозна конкуренция“, допълва той.
Устройствата имат повече памет и по-бърз процесор от своя предшественик, но цената им е с 20% по-ниска – 159 долара.
Според Джен Доусън, анализатор на Ovum, Amazon вероятно е била принудена да свали цената, тъй като е изплашена от Nexus 7 на Google, който ще струва около 200 долара, но се очаква да има много повече възможности.
След представянето на таблета акциите на Amazon в Ню Йорк скочиха с над 2% до 252 долара.