Най-големият в света онлайн търговец на дребно Amazon може да отпразнува своя голям успех с таблета си Kindle Fire. Само девет месеца след пазарния си старт в САЩ става ясно, че за това кратко време продуктът е успял да завладее пазарен дял от 22%, както обяви самият Amazon.
Fire, който се разглежда като продължение на електронния четец Kindle, бе пуснат на пазара с много фанфари през ноември като по-евтин конкурент на iPad на Apple за пазара в САЩ. Kindle може да се купи за 199 долара - значително по-малко дори от половината за цената, която Apple иска за един iPad.
В световен мащаб обаче Apple продължава да е недостижим. Наскоро пазарните анализатори от IHS изчислиха, че делът на издиганата в култ компания от Купертино от глобалния пазар на таблети е нараснал през второто тримесечие на годината до почти 70%. За сметка на това пазарния дял на Amazon е спаднал до нищожните 4,2% от преди това 5,8 на сто.
Междувременно Amazon покани ресорните журналисти в САЩ на пресконференция след седмица, без да конкретизира повода. Все пак се очаква, че концернът ще представи най-новия модел на своя Kindle Fire.