IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

До 2016 г. близо 92 млн. автомобили ще имат интегрирани смартфони

Технологията ще улесни шофьорите, като им дава пълна информация за пътната обстановка

14:16 | 21.05.12 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Японският концерн Nissan вече представи своя концепция за интегриране на &quot;умните&quot; телефони в някои свои модели. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Японският концерн Nissan вече представи своя концепция за интегриране на "умните" телефони в някои свои модели. Снимка: Ройтерс

До 2016 година всички нови коли ще бъдат с интегрирани смартфони, сочи последният доклад на анализаторската компания Juniper Research, цитиран от Forbes.

Един от лидерите в областта на навигационните и обезопасителните системи - OnStar, ще помогне на сектора да се разрастне до 14,4 млрд. долара в рамките на следващите 4 години. Така се очаква 92 млн. автомобила да имат постоянна интернет връзка.

Интегрирането на смартфони в новите коли ще позволи на шофьорите да се възползват от редица предимства, като сателитна навигация и достъп до онлайн музика. И не само това – технологията ще даде възможност за разгръщането на изцяло нов пазар за комуникационни услуги, които днес се предлагат единствено от някои автомобилопроизводители по поръчка. Благодарение на тези системи водачите на автомобилите ще бъдат винаги информирани за пътната обстановка и времето. Връзката между смартфон и кола ще помогне за локализирането на откраднати автомобили и дори блокирането им в определени случаи. 

САЩ са няколко стъпки напред в разработването на подобни системи за колите си. Американският производител на автомобили Ford поведе конкурентите си със своята базирана на Microsoft система за синхронизиране, която се очаква първа да интегрира работата със смартфони. Автомобилният гигант General Motors вече предлага системата On Star For My Vehicle (FMV), която дава достъп до навигация, информация за трафика, опасностите на пътя, при това пригодена за автомобили, които не принадлежат към портфолиото на GM.

Към този момент различните автоконцерни имат свои собствени методи за изграждане на електрониката в моделите си. Това не дава възможност на компаниите, заети в производствения сектор, да направят устройство, което да работи на всяка една кола.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:21 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още