Тайванският производител и поддоставчик на Amazon за таблета Kindle Fire – Quanta, е увеличил доставките на продукта, пише DigiTimes,позовавайки се на добре информирани източници.
Според изданието Amazon.com е увеличил заявката си за доставки до края на годината до 5 млн. броя. Анализатори прогнозират, че до края на годината концернът ще успее да продаде този внушителен брой таблети.
Според последните данни на аназалитарската компания eDataSource само Amazon.com е продал до този момент 850 000 броя. „Общите продажби са доста по-високи“, казва главният изпълнителен директор Картър Николас, цитиран от ZDNet. „Всички дистрибуторски канали може да са продали над 2 млн. броя“.
Компанията прави изчисленията си на базата на достъпа си до 800 000 входящи мейла, което й позволявя да обхване статистически писмата с потвърждение от различните продавачи. При особено активни продукти, какъвто е таблетът, само след няколко часа eDataSource може да очертае еднозначна тенденция.
Споменатите дистрибуторски канали са веригите за електроника в САЩ, като Best Buy, където седеминчовият таблет води в класацията на продажбите. Говорителка на Best Buy заяви само, че устройството се продава добре, без да назове конкретни цифри. Такива ще бъдат публикувани с доклада за тримесечието в средата на декември.
„Трендът показва, че продажбите се увеличават. Ако сравним втората половина на ноември с втората половина на октомври, ще установим ръст от 63%“, казва Николас. Въпреки това той допълва: „Ако Amazon субсидира Kindle Fire, то компанията трябва да продава огромно количество книги, филми, музика и приложения през устройството“. Според последните изчисления Amazon субсидира всеки Kindle с около 2,70 долара. eDataSource планира да включи в следващия си анализ и медийните продажби.
До този момент самата компания Amazon не назовава конкретни цифри за продажбите на Kindle Fire. Единствените данни са от прессъобщение от 28-и ноември. В него се цитира вицепрезидентът Дейв Лимп: „Още преди големия шопинг уикенд около Деня на благодарността продадохме милиони устройства от новото семейство на Kindle, а Kindle Fire стана най-продаваният продукт в Amazon.com“. Семейството на Kindle обаче включва и няколко електронни четци.