Слуховете за скорошен дебют на онлайн търговеца Amazon на пазара на таблети стават все повече и по-правдоподобни.
В петък компанията разпрати покани до ресорните журналисти в Ню Йорк за пресконференция, която ще се състои идната сряда, предава Ройтерс. Това подклажда спекулациите на анализатори и инвеститори, че американският концерн ще представи собствен таблет и по този начин ще стане конкурент на Apple и неговия iPad.
„Сряда е денят на таблета“, твърди анализаторът на BGC Колин Джилс. От досегашното пазарно поведение на Amazon може да се заключи, че концернът ще води агресивна ценова политика. Според по-ранни публикации в медиите новият претендент на пазара ще струва само на половината цена на устройството на Apple. От старта на продажбите на iPad през април 2010 г. от него са продадени около 29 млн. бройки.
Очакванията са продуктът да е с агресивно ниска цена, "понеже това е пазарно средство за изграждане на връзка с потребителите и да им се продават услуги в т.нар. облак", коментира и Джеймс МакКуиви от Forrester Research.
До този момент Amazon официално не признава разработването на такъв таблет, но технологичните блогове още преди няколко седмици се появиха информации, че той също ще се казва Kindle. Устройството се очаква да има 7-инчов (17,5 см) цветен тъчскрийн екран, ще използва операционната система на Google Android и вероятно ще струва 250 долара.
Ако всички тези параметри са верни то анализаторите предвиждат,ч е през първата година след излизането на пазара Amazon може да продаде 3 милиона бройки. Което, без съмнение, ще е добър дебют.