Битката за изживяващия истински бум пазар на таблети става все по-ожесточена, след като днес японският производител Sony представи два нови таблета, които ще се предлагат с операционната система Android 3.0. По този начин концернът влиза в директна битка за клиенти с лидера на пазара Apple и неговия iPad.
Таблетите са с кодовите имена S1 и S2. Първият е предназначен предимно за мултимедия, а вторият е ориентиран повече към комуникацията и забавлението. И към двата таблета са предвидени постоянни онлайн услуги, които ще осигуряват бърз достъп за покупки и сваляне на видео, музика и други забавления, съобщи вицепрезидентът на „Потребителски стоки“ в Sony Кунимаса Сузуки.
Заради обвързаността им с Android устройствата ще имат достъп до музика и филми в Android Market, но също така и до онлайн съдържанието на Qriocity. Освен това таблетите са „PlayStation Certified“, което означава, че собствениците им ще могат да се наслаждават на игрите за всички версии на PlayStation.
Таблетите ще предлагат WiFi и 3G/4G връзка, достъп до видео, игри и книги в Playstation Network. S1 ще разполага с 9,4 инча дисплей, докато S2 ще бъде с два 5,5 инчови дисплея, които могат да се сгъват. Те могат да бъдат използвани като клавиатура и дисплей или заедно като един голям екран. И тъй като са снабдени с инфрачервено управление, двете устройства могат дори да заместят дистанционното управление за телевизора или други уреди.
Останалите характеристики на новите устройства обаче засега остават в тайна. Все пак Сузуки разкри, че те ще бъдат пуснати на пазара от есента.
Японският концерн се погрижи да вдигне шум около навлизането си на този пазар още през януари, когато по време на Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас Сузуки заяви, че Sony има амбициите да завземе второто място, веднага след лидера Apple, още през тази година.
Все още младият пазар на таблети засега се доминира от iPad на Apple. Заради огромното търсене обаче на полето има място и за нови играчи, убедени са специалистите. Анализаторската компания Gartner прогнозира, че до 2015 г. броят на продадените уреди ще скочи 4 пъти – на 300 млн. устройства годишно, като половината от тях ще разполагат с операционната система на Google Android.