Мобилният телефон може да бъде ползван за административни формалности, свързани с настаняване в хотел и напускането му, както и за отключването на вратата на хотелска стая. Става въпрос за пилотен експеримент, свързан с нови приложения за комуникационните устройства в голям хотел в Стокхолм, съобщава АФП.
Специалните телефони, снабдени с технологията NFC (Near Field Communication) и адекватен софтуер, са предоставени на определен брой клиенти на хотела. Те правят резервация в хотела и по-късно получават потвърждение за нея на апарата си. След това клиентите могат да се заемат с формалностите, свързани с
настаняването им, преди да са пристигнали в хотела и да получат електронен ключ, отново на мобилното устройство.
Вече не е нужно да се минава през рецепцията - клиентът доближава апарата си до ключалката, снабдена с устройство за разчитане на данни, и вратата на хотелската стая се отваря. На излизане вратата се заключва, а когато клиентът се заеме с формалностите за напускането на хотела, електронният ключ автоматично се анулира.
Проучваме различни възможни употреби на телефоните, които така или иначе все повече навлизат в ежедневието и улесняват живота на хората, заявиха от отдела "Изследвания и иновации" на шведския мобилен оператор TeliaSonera.