Модерни смартфони, които усещат настроението на собственика си, и телевизори, които могат да „видят“ кой е зрителят и да научават предпочитанията му, са част от върховите технологии, разработвани от Intel Corp на база компютърните им проекти.
Главният технолог на компанията Джъстин Ратнър използва случая на годишния форум Intel Development Forum в Сан Франциско, за да покаже как един ден технологията ще предостави на хората доста повече възможности от тези да свалят и слушат музика или да поръчат онлайн или по телефона от някой ресторант.
„Как да променим мисленето така, че да започнем да мислим за устройствата не просто като за джаджи, а като за помощници, дори компаньони?“, казва Ратнър пред Ройтерс и обяснява, че именно това е целта на новите разработки – да увеличат броя на функциите и да приближат устройствата до ползвателите им.
Мобилните устройства в бъдеще ще комбинират технология за графично изображение на местоположението на притежателя си, микрофони, камери, опции за проследяване състоянието на сърцето, тялото и дори скенер на мозъка, за да дадат съвет или препоръка, която в наши дни само приятел, роднина или специалист би могъл да даде.
„Представете си устройство, което използва различни сензори, за да определи какво правите в момента – от спане в леглото до джогинг с приятел“, казва Ратнър.
„Устройствата от бъдещето непрестанно ще учат кой е собственикът им, как живее, работи и се забавлява.“
Ратнър също така направи и демонстрация на дистанционно устройство за телевизори, което може да разбере кой го държи, и да запаметява предпочитанията на собственика си.
Световният лидер от десетилетия насам в областта на производството на сървъри и компютри Intel бърза да се възползва от привлекателния и тепърва разрастващ се пазар на смартфони.
Според технолога телефоните с имейл, сателитна връзка и медиа плеъри показват накъде в бъдеще ще се развиват технологиите, както и факта, че все повече функционалности ще бъдат включени във все по-малки по размер устройства.
Индустрията на смартфоните, в това число гиганти като LG и Samsung, които са на път да продадат 270 милиона устройства тази година, ще отчете ръст в продажбите си на „умни телефони“ от 25% за 2011 година, показват данни на компанията за проучвания и анализи IDC.
Според Джъстин Ратнър обаче преди технологиите да напреднат, трябва да бъде решен въпросът с опазване на личната информация в уеб пространството. „Ако заплахата от спекулиране с информация е актуална днес, представете си какво би станало в бъдеще, когато много повече данни за всеки ще станат публично достояние.“