IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Японците не искат 3D телевизори

Потенциалните купувачи не споделят ентусиазма на производителите на триизмерна черна техника

10:30 | 05.07.10 г.
Снимка: Sony
Снимка: Sony

Повече от две трети от японците не планират да заменят старите си телевизори с нови модели, които поддържат 3D изображения, съобщава Ройтерс. Резултатите са на база проучване, проведено от японския портал Kakaku.com. В проучването са участвали 8 957 души.

Нежеланието си да преминат към 3D-телевизори заявили 67,4% от запитаните. От тях 70% не искат новите технологии в дома си заради необходимостта от допълнителен чифт очила, с чиято помощ трябва да се гледат триизмерните образи. За 57% цената на новите приемници е прекалено висока и това ги отказва от покупката, а 40% обясняват позицията си с недостатъчния брой телевизионни канали, които са пригодени за 3D технологията.

От анкетираните 31,2% са казали, че ще си купят телевизор с поддръжка на триизмерни образи или най-малкото предвиждат и обмислят такава покупка. Според провелите проучването това означава, че потенциалните купувачи не споделят ентусиазма на производителите на 3D телевизорите.

В края на миналата година вицепрезидентът на Sony Хироши Йошиока съобщи, че до края на 2013 г. половината от телевизорите на компанията ще поддържат 3D образ. Той уточни обаче, че обемът продажби зависи от пускането на триизмерно съдържание за телевизорите като филми и видеоигри.

Във връзка с анализ на технологичното издание GigaOM TechRadar съобщава, че до края на 2013 г. ще бъдат продадени общо 46 милиона 3D телевизора. В анализа си специалистите отчитат факта, че през 2010 г. продажбите ще са неубедителни заради високите цени на устройствата и позиционирането им в ценовия сегмент на скъпите стоки. Заради това производителите ще започнат да прилагат в HD устройствата функция за 3D като стандарт.

Масово производство на 3D-телевизори са започнали фирмите Samsung, Sony, LG, Sharp и Panasonic. В Европа, в началото на юни, са били продадени 25 хиляди приемника от този тип. В Япония, в качеството си на телевизионна програма, пригодена за този тип устройство, е едно шоу по кабелната телевизия J: COM, както и относително малък брой игри за PlayStation 3.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:50 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още