IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Турция се налага като луксозна дестинация

Страната, която е известна с това, че обединява ориентарското на изтока и модерното на запада, бързо се издига по стълбицата на едни от най-луксозните дестинации и курорти в света

16:21 | 31.07.09 г.
Турция се налага като луксозна дестинация

Турция е една от малкото дестинации в света, която може да се похвали с нарастване на американските туристи през тази година – броят на посетилите страната американци се е повишил с 2,4% за първото тримесечие на 2009 спрямо същия период на миналата година. Освен тях туристите от Великобритания избират Турция все по-често след спада на британската лира спрямо еврото.

 

Утвърждаването на Турция като луксозна дестинация беше поведено от откриването на луксозния хотел Mardan Palace, който отвори врати през юни в средиземноморския курорт Анталия. Хотелът, на стойност 1,4 млрд. долара, предлага на гостите си 560 стаи и е най-скъпият хотел, строен в Европа. Част от площта на хотела - 9 290 кв. м има златно покритие, а останалите 23 226 кв. м. са в мрамор, като идеята на архитектите е хотелът да изглежда като позлатена сватбена торта. Сградата разполага с огромен плувен басейн и е построена до река, в която плават гондоли.

 

Международните хотелски организации от целия свят поставят Турция на челните места в списъка с най-разрастващите се и луксозни курорти, начело с Истанбул, Анкара, Измир, Анталия, Бодрум и Чешме.

 

Планове за развитие в Турция има и Hilton Hotels Corp., които отвориха врати на в Даламан Hilton Dalaman Resort & Spa-Sarigerme през юли. Те са подписали договори за управление на 13 обекта в страната, които смятат да открият и развият през следващите две години. От хотелската верига са се заели с менажирането на девет обекта, които вече приемат гости и развиват дейност.

 

Вицепрезидентът на Хилтън и отговорник за развитието на хотелите в Северна Европа, Майк Колини, казва, че възможността, която съществува пред Турция, е във все още малкият брой на известните хотелски вериги, които са се насочили към страната. „Броят на добрите, луксозни хотели все още е нисък и не нараства достатъчно бързо, така че да покрие търсенето както на местните, така и на чужденците, които посещават страната”, допълва той, цитиран от специализираното издание HotelsMag.

 

Хотелската верига InterContinental Hotels Group също вижда в Истанбул добра възможност за развитие на бизнеса си. Компанията разработва няколко проекта, включващи изграждането на хотели Crowne Plaza и Express by Holiday Inn.

 

Компанията Starwood Hotels & Resorts Worldwide избра именно Истанбул за отварянето на първият си хотел от веригата W Hotels в Европа, който беше открит миналата година, след което започна друг проект за луксозен хотел - Four Seasons Hotel, намиращ се на Босфора в Истанбул.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:37 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от На път виж още

Коментари

Финанси виж още