Крайбрежен ресторант иска 30 евро за бургер.
Голямо плажно легло в луксозен морски клуб може да струва 500 евро през август.
Маса във ВИП нощен клуб може да достигне хиляди.
Въпреки че Испания обикновено се смята за дестинация за пътуване на разумни цени, испанският остров Ибиса отдавна е известен като място за хайлайфа, пише CNBC.
„Цената е глупава“, коментира Бен Пундол, консултант по луксозни хотели и дългогодишен посетители на Ибиса. „След 23 години в Ню Йорк, мога да го сравня само с Хамптънс в разгара на сезона“.
И все пак посетителите на Ибиса са щастливи да харчат много, казва Пундол.
„Ибиса е много скъпа, винаги е била скъпа“, отбелязва той. „Но хората са готови да плащат“.
Нарастващи цени
Въпреки че хипитата са привлечени от Ибиса заради слуховете за нейните „магнетични“ вибрации през 60-те години на миналия век, може би Тони Пайк беше човекът, който постави острова на картата, когато отвори хотел Pikes, сега известен като Pikes Ibiza, през 1980 г. Малкият хотел превърна 500-годишно имение на хълмовете в парти място.
Богатите и известни приятели на Пайк, като Фреди Меркюри, Джордж Майкъл и Кайли Миноуг, отсядат в хотела, а днес това все още е място, което привлича много хора в стаите, ресторанта и на дансингите си.
През 80-те години се появиха клубове като Amnesia, Space (сега дом на Hi Ibiza) и Pacha, като последният в момента таксува 13 евро за обикновен кен Coca-Cola. Оттогава още клубове отвориха врати, включително Ushuaia, който беше обявен за третият най-добър клуб в света през 2019 г. от Международната асоциация за нощен живот.
Ресторанти, клубове, ваканционни жилища под наем и таксита са повишили значително цените тази година, казва Пундол.
„Това е остров, сезонно е, компаниите компенсират за двете години на загубени приходи. Има проблеми с веригите на доставките, а задържаното търсене е огромно“, допълва той.
Всъщност броят на туристите, посетили Балеарските острови, е нараснал с 300% на годишна база през май според Националния статистически институт на Испания.
„Утвърден блясък“
Репутацията на Ибиса като луксозна дестинация се е развила в продължение на няколко десетилетия, коментира Каролин Адисън, ръководител продукти в компанията за луксозни пътувания Black Tomato. „Има този вид... утвърден блясък. Така че се преглагат много скъпи неща“, посочва тя.
„Трябва да се върнете назад към 60-те, когато имаше този вид... хипи тълпа“, коментира тя. „Тъй като тази група стана по-стара, по-богата, по-утвърдена, тя дефинира острова по нов начин“.