Британското правителство представи "Авиационна пътническа харта" на фона на хаоса по летищата, пише Ройтерс. През тази година е честа гледка на опашки по летищата, отменени полети и нарушени графици. Причината е отмяната на ограниченията, свъразни с пандемията от коронавируса, което върна туристите и пътуванията, но в сектора има недостиг на персонал.
Тази харта ще помогне на пасажерите да знаят своите права и какво да направят в случай на отменен или закъснял полет, изгубен багаж и т.н.
"Пасажерите заслужват надеждни услуги и надеждни компенсации, ако нещата не вървят по план", коментира транспортният министър Грант Шнапс. Според него сцените, които се наблюдават по летищата, са неприемливи.
Преди месец властите в страната поискаха от авиокомпаниите "реалистично" разписание за летния сезон и обещаха по-бързи проверки на летищата като опит да бъде преодолян хаоса. Като отговор на тези препоръки от най-голямото летище в страната - "Хитроу" поискаха от авиокомпаниите да спрат да продават билети и да лимитират броя на пътниците до 100 хил. на ден.
Emirates airline обаче бяха категорични, че няма да се съобразят с призивите на летището, което е един от основните му хъбове по международните дестинации. Други авиокомпании като Aer Lingus и Etihad Airways коментираха, че ще очакват бъдещите насоки как да ограничат пътниците си.
От Международната асоциация по въздушен транспорт (IATA) също критикуваха ограничаването на пътуващите.