Онлайн туристическата агенция Expedia Group отчете по-висока от очакваното тримесечна загуба, след като резервациите се сринаха заради ръста на случаите на Covid-19 и подновените блокади, предава Ройтерс.
Американската туристическа индустрия и секторът за настаняване, които са сред най-тежко засегнатите от здравната криза, са заплашени и от нововъзникващите и бързо разпространяващи се варианти на коронавируса.
Expedia обяви, че приходите ѝ от резервации ѝ са се сринали с 67% през четвъртото тримесечие, достигайки 7,57 млрд. долара.
„Четвъртото тримесечие ни донесе надежда под формата на одобрения за ваксини, но нарастващият брой случаи по света и налагането на блокади на различни туристически пазари оказа влияние“, коментира главният изпълнителен директор Питър Керн.
Нетната загуба на компанията е достигнала 412 млн. долара, или 2,89 долара на акция, през тримесечието, завършило на 31 декември. За сравнение, година по-рано Expedia отчете 76 млн. долара печалба, или 52 цента на акция.
Като се изключат някои елементи, компанията е загубила по 2,64 долара на акция, в сравнение със средна прогноза на анализаторите за 1,99 долара загуба на акция според Refinitiv.
Приходите са се свили с 66,5% до 920 млн. долара, което е под прогнозата за 1,12 млрд. долара.