IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Шефът на Airbnb: Пандемията ще ни накара да видим повече от света, не по-малко

Как ще изглежда туризмът след Covid-19 според Брайън Чески

16:31 | 06.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

В първия месец от пандемията платформата за краткосрочни наеми на жилища Airbnb се изправи пред загуба в размер на 1 млрд. долара заради отменени резервации. Това накара главния изпълнителен директор на компанията Брайън Чески да заяви: „Пътуването, каквото го познавахме, приключи“.

По думите му качването на самолет не е нещо, което хората биха направили лесно още дълго време. Това оставя плановете за пътувания да се диктуват повече от съображения за сигурност, отколкото от желанията на туристите, пише Bloomberg.

Само няколко месеца по-късно прогнозата му не се е променила особено. Но това, което някога звучеше като предсказание за катаклизъм, отстъпи място на по-нюансирана представа за това как туризмът се развива, а не умира.

„Някои неща ще се върнат, а някои няма“, твърди Чески, прогнозирайки как може да изглеждат пътуванията след Covid-19. 

Сред нещата, които ще липсват според него, са свръхтуризмът, бизнес пътуванията и програмите за лоялност.

Чески също така смята, че ще видим възхода на нови и по-разнообразни дестинации, включително на градове с по-слабо разпространение на коронавирус.

Тези коментари бяха направени в критичен момент за Чески и компанията му. Airbnb завърши лятото с необичаен обрат. Представянето на компанията имаше U-образно възстановяване – от 90% спад на резервациите и 400 млн. долара коригирана загуба за второто тримесечие до 22% увеличение на потребителските разходи на годишна база през юли и подаване на документи за отдавна очакваното първично публично предлагане.

„На 8 юли гостите бяха резервирали над 1 млн. нощувки за бъдещ престой през обяви в Airbnb”, коментира Чески. „Това беше първият път от месеци, от 3 март, в който преминахме тази граница“.  

Това не означава, че Airbnb се е справила с всичко. Предоставените от компанията данни показват, че макар туристите да резервират почти два пъти повече престои от миналата година, наемът на жилища в градовете (основната част от бизнеса на Airbnb) все още изпитва затруднения. За Деня на труда в САЩ дестинациите, където обичайно има повече хора, са съставлявали само 20% от резервациите в сайта, спрямо 40% миналата година.

Други данни, разкрити от компанията, като част от доклада за есенните тенденции, предполагат, че дългосрочните наеми все още се търсят, въпреки че летните почивки отминаха, а спонтанните нощувки, планирани само няколко дни преди пристигане, бележат растеж. Последното не е изненадващо, като се има предвид непредвидимостта на ограниченията за пътуването по целия свят.

Но Чески има много за споделяне, когато става дума за бъдещето на туризма, а то не може да бъде обхванато в числа. По думите му това, което виждаме, е „голяма революция“, която „завинаги променя начина, по който изглежда туризмът. Някои хора чакат светът да се върне към това, което беше преди. Но промените се движат напред, а не назад“.

Последна актуализация: 11:17 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още