IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Повече лукс плава по реките на Европа

Най-накрая и по-млади хора могат да се впуснат в разтоварващи плавания сред природата и градовете по Дунав, Рейн и Мозел или дори по Волга

22:13 | 20.03.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Досега речните круизи бяха разработвани предимно за международния пазар и най-вече за американски клиенти. Сега обаче организаторите на пътувания по реки в Европа обръщат поглед към германските туристи и по-млади целеви групи.

Компаниите, предлагащи речни круизи, активно модернизират флотилиите си, които отдавна бяха поостарели. Най-накрая и по-млади хора могат да се впуснат в разтоварващи плавания сред природата и градовете по Дунав, Рейн и Мозел или дори по Волга, посочва БТА.

Само през 2019 година в ескплоатация трябва да влязат двадесетина нови кораба, а повечето от тях са предназначени предимно за международния пазар. Американците, които могат да си го позволят, с удоволствие откриват Европа на луксозни речни плавания. Пет нови кораба, построени за компаниите Phoenix, Arosa, Croisi Europe и Amadeus, са предназначени за германски клиенти и за по-високия ценови сегмент.

Нови дестинации, концепции за развлечения на борда и модерни кораби тласкат напред сектора.

„Гостите стават по-взискателни", заявява Гуидо Лаукамп, ръководител на Nicko Cruises.

Търсят се просторни кабини, кулинарни удоволствия, развлечения на борда и атрактивни екскурзионни програми. Все по-малко туристи се задоволяват с кабини с микроскопични прозорчета и легла под водната линия.

Приходите и броят на гостите нарастват

Европа води с голяма преднина като най-важния пазар за речни круизи. „Тримата големи“ на германския пазар са компаниите Phoenix, Arosa и Nicko Cruises. Години наред браншът плаваше в насрещни води, търсенето оставаше под очакванията, а ожесточена борба в цените доведе до големи загуби. През 2015 година Nicko дори обяви фалит. Собствениците на туристически бюра също загубиха много пари и до днес водят спорове за обезщетения.

Успешно ново начало за Nicko

Компанията с централа в Щутгарт със своите 100-тина служители все пак успя да постигне забележително завръщане. Шефът й Гуидо Лаукамп успя да започне на чисто, залагайки на подкрепата на новите португалски собственици и 25-годишния опит на екипа в Щутгарт. Бившият ръководител на европейското подразделение на Viking и мениджър в McKinsey се възползва от шанса.

Търсят се нови дестинации като португалската река Дуеро, а корабите се модернизират, разкрасявани например с френски балкони и състарена керамика.

Новият петзвезден флагман „Nicko Vision“ от 2019 година вече плава по Дунав и не може да се оплаче от липса на търсене на резервации.

Новият каталог на речните круизи за 2019 година съдържа почти рекордните 340 страници, предлага 634 пътувания в 22 страни и флотилия от 28 кораба, плаващи по 27 водни басейна, включително реките Яндзъ, Меконг, Волга и Нил.

Хората, които резервират речни круизи, често предпочитат уюта и искат през свободното си време да разглеждат пейзажи, набирайки преживявания от нова перспектива. За разлика от плаванията в открито море, при тези пътувания брегът никога не се губи от поглед. Акостира се в градове, до чиито центрове обикновено може да се стигне пеша, да се наеме колело или туристите да се включат в тематични излети. Поради това на борда на повечето кораби пътуващите на възраст над 65 години се чувстват като у дома.

Arosa се прицелва към по-младите

Компанията за речни пътувания Arosa има силното желание да промени това. Фирмата с централа в Рощок, за която работят 750 служители и има 11 кораба, от години полага усилия да привлече по-млади клиенти и е ангажирала актрисата Ивон Кетърфийлд като рекламно лице. В каталозите си Arosa дори представя речните круизи като „пътешествия сред природата и градовете“. Деца до 15 години пътуват безплатно със семействата. Непринуденият лукс на борда, обширните СПА зони, гурме бюфетът вечер и спирките за пренощуване в градове, изпълнени със забележителности, са примамките, с които Arosa се опитва да изпревари конкуренцията.

Phoenix строи нови кораби

Phoenix Reisen от Бон също залага на растежа. Още през 1993 година рейнската компания започва да предлага плавания по Нил и в Европа. Междувременно флотилията й нарасна до над 40 кораба, като особено новите параходи се радват на голям успех сред клиентите. През 2018 година корабът „Alena“ започна да плава по Рейн, Майн и Дунав, а година по-рано в експлоатация влезе близнакът му „Asara“. Съдовете са за по 190 пътници, а френските балкони на горните палуби отварят кабините към речната панорама.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още