Как съвременният българин организира своите пътувания, ползва ли услугите на традиционни и онлайн туристически агенции или резервира сам с помощта на различни доставчици на услуги? Отговори на тези и други въпроси разкрива наскоро проведено маркетингово проучване на изследователска агенция „Маркет ЛИНКС“.
72% от анкетираните споделят, че през последните 3 години поне веднъж са ползвали услугите на туристическа агенция, като 38% са ползвали както традиционна, така и онлайн туристическа агенция. Като основни предимства на агенциите респондентите посочват пестенето на време (53%), удобството (49%) и сигурността (44%). 28% от анкетираните смятат, че агенциите спестяват средства.
Потребителите, които не са използвали услугите на туристическа агенция, посочват като основни причини за това: организирането на пътуванията от някой друг по-опитен близък вместо тях (59%), наличието на достатъчно опит да организират пътуванията си сами (39%), или нежеланието да плащат допълнителна такса за услугите на агенция (26%).
Когато говорим за компании, предлагащи самолетни билети или екскурзии, с най-висок процент разпознаваемост сред българските потребители са авикомпания Wizzair, следвана от онлайн туристическа агенция eSky, авиокомпания Ryanair и националният превозвач Bulgaria Air. Популярните в световен мащаб метатърсачки на самолетни билети (като Skyscanner, Kayak, Momondo и др.) в България все още не са разпознаваеми. В топ 3 на най-познатите традиционни туристически агенции са Бохемия, Астрал Холидейз и Караджъ Турс.
Участниците в проучването са дали и оценка (от 2 до 6) на ползваните от тях през последните 3 години туристически компании по следните 7 критерия: цялостно впечатление, гъвкави оферти, цени, бързина на реакция при запитване, разрешаване на възникнали проблеми, любезно обслужване, както и удобен и лесен за ползване уебсайт. Средната оценка по тези 7 критерия, класира сред най-високо оценените туристически компании у нас eSky, Trivago, Booking.com, Wizzair и Ryanair.
Според данните на eSky силна тенденция в индустрията е значителното увеличение на мобилното потребление. В периода януари-октомври те са нараснали със 72% спрямо същия период на 2017 г., а резервациите през мобилен телефон – със 178%. Анкетата на „Маркет ЛИНКС“ е представителна за жени и мъже на възраст над 15 години, потребители на интернет, живеещи в България, пътували със самолет през последната година или планиращи такова в предстоящата.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул