Американската онлайн туристическа компания Expedia не успя да изпълни очакванията на анализаторите за печалбата си за тримесечието заради по-високите си маркетингови разходи. Новината доведе до понижение на цената на акциите ѝ с 15% по време на следборсовата търговия с четвъртък, предава Ройтерс.В предварителната сесия днес загубата се разшири до над 17%.
Компанията, която включва марките Expedia.com, Hotels.com и Hotwire, заяви, че разходите за продажби и маркетинг се увеличават с 16 на сто до 1,12 млрд. долара през четвъртото тримесечие.
"Тази година не завърши както бяхме планирали от финансова перспектива“, коментира главният изпълнителен директор Марк Окерстрьом.
За 2018 г. Expedia прогнозира, че разходите за маркетинг и продажби ще продължат да изпреварват ръста на приходите.
Това е първото пълно тримесечие под ръководството на Окерстрьом, който наследи поста от Дара Косровшахи, след като последният напусна и стана изпълнителен директор на компанията за споделено пътуване Uber Technologies през миналата година.
Коригираната печалба на Expedia достига 84 цента на акция през четвъртото тримесечие. Тя се оказва под очакванията на анализаторите за 1,15 долара на акция според Thomson Reuters I/B/E/S.
Бизнесът HomeAway с отдаване на ваканционни жилища под наем, който се конкурира с Airbnb, записва 16% скок на приходите до 193 млн. долара през отчетния период. Средната оценка на анализаторите беше за 225,4 млн. долара.
Отчетът на Expedia за предходното тримесечие е разочароващ за инвеститорите, макар че обхващаше и проблеми от страна на разрушителните урагани в Атлантическия океан, които допринесоха за лошите резултати на фирмата.
Trivago, в която Expedia е мажоритарен собственик, отчете по-висока от очакваното загуба за четвъртото тримесечие, след като платформата за търсене на хотели е похарчила повече за маркетинг и продажби.
Expedia обяви, че брутните резервации нарастват с 13,6% до 19,8 млрд. долара.
Нетната печалба се свива до 55,2 млн. долара, или 35 цента на акция, от 79,5 млн. долара, или 51 цента на акция, година по-рано.
Приходите на компанията се повишават до 2,32 млрд. долара през трите месеца, завършили на 31 декември, от 2,09 млрд. долара.