Най-голяма туристическа онлайн агенция по брой резервации Expedia отчете по-слаби приходи от очакваното заради по-големите промоции, които е предложила на членовете на своята програма за лоялност, и на намаленията за промотиране на нови предложения. Новините доведоха до понижение на стойността на акциите на компанията с 6% по време на предварителната търговия, предава Ройтерс.
Expedia, която притежава мажоритарен дял в Trivago, и основателите на сайта за пътувания, се съгласиха да проучaт възможността да превърнат компанията в публична, обяви компанията.
Най-голямата в света фирма за онлайн туристически услуги заяви, че резервациите през последното тримесечие са се забавили заради придобиването на конкурента Orbitz Worldwide, заради собствените ѝ ходове (включително технологични обновления), но и заради скорошната вълна от атаки в Европа.
"Търсенето на пътувания до Франция в момента е истинско предизвикателство. С всеки следващ случай виждаме как тази тенденция се влошава“, коментира главният финансов директор Марк Окерстром.
Въпреки това резервациите от САЩ за Лондон са се увеличили, след като паундът поевтиня спрямо долара. Това се случи след решението на Великобритания да напусне Европейския съюз, което беше взето с референдум на 23 юни, обясни Окерстром.
По-големите промоции и намаления на Expedia са довели до 5% спад в приходите за нощувка през второто фискално тримесечие, което приключи на 30 юни.
Резервациите на хотелски стаи през тримесечието са нараснали с 20%, като се изключи eLong, китайски сайт за пътувания, който компанията продаде през май 2015 г. Но растежът е по-бавен от този от 35% година по-рано.
Въпреки 25-процентния брутен растеж на приходите от резервации до 18,86 млрд. долара на сайтовете на Expedia, като се изключи eLong, това е най-бавният темп за последните три отчетни периода.
Expedia обяви, че очаква органичният ръст на хотелските резервации да се подобри по-късно през тази година, но предупреди, че продължаващо забавяне би означавало, че печалбата ѝ преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA), ще бъде под прогнозираната. Фирмата очаква EBITDA да нарасне с 35 до 45% през тази година.
Компанията, която притежава Expedia.com, Hotels.com, Hotwire и други марки, твърди, че очаква приходите от нощувка на стая да продължат да се свиват през 2016 г.