Прогнозите за самолетните пътувания в първа класа трудно могат да бъдат по-противоречиви. Някои хора я наричат застрашен вид, докато други говорят за "възраждане на лукса".
Неоспорим е фактът, че през последните години много авикомпании са намалили местата в първа класа, но в същото време се хвалят, че тези, които са останали, са много по-луксозни. Това ясно разграничава бизнес класата, където също се добавя повече комфорт.
Затова отговорът на въпроса дали дните на първа класа са приключили, може да бъде и да, и не, пише DPA.
Швейцарското авиационно списание "Аеротелеграф" неотдавна отбеляза, че Qatar Airlines разширява първата класа на много от самолетите си, докато Asiana Airlines почти се е отървала от нея.
American Airlines, United Airlines, както и австралийските Qantas, също са намалили местата в първата си класа.
Защо се случва това? Заради пари, естествено.
Според германски авиационен експерт приходите от първа класа не покриват разходите за предлаганите услуги.
Истината е, че много от хората, тънещи в охолството на първа класа, не са платили за това, а са били прехвърлени от бизнес класа като подарък от авиолинията.
Представители на германския авиопревозвач Lufthansa посочват, че въпросът на икономическа жизненоспособност не трябва да се измерва само чрез приходите.
Първа класа стои стои зад обещанието да се поднесе чудесен продукт, да бъдеш най-добрата европейска авиолиния по качество. Затова първа класа е въпрос на имидж за Lufthansa.
Авиокомпаниите от Залива Etihad и Emirates привлякоха внимание с поставените високи стандарти на предлаганото в първа класа. Например Emirates е превърнала местата от първа класа в Еърбъс 380 в мини-апартаменти, с легло, маса, 32-инчов монитор и минибар.
Авиокомпанията в момента работи по предоставянето на напълно частни апартаменти.
Според авиационен експерт първа класа става все по-ексклузивна, защото бизнес класата бавно е еволюирала в изключително качествен продукт, който отговаря на нуждите на заможните пътници.
Накратко, първа класа в действителност не е толкова достъпна като преди, но качеството на предлаганите услуги се е повишило с еволюцията на пазара.
(БТА)


“Свободата няма посока”: 33 творци откриват сборна изложба във Варна
Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините