Прогнозите за самолетните пътувания в първа класа трудно могат да бъдат по-противоречиви. Някои хора я наричат застрашен вид, докато други говорят за "възраждане на лукса".
Неоспорим е фактът, че през последните години много авикомпании са намалили местата в първа класа, но в същото време се хвалят, че тези, които са останали, са много по-луксозни. Това ясно разграничава бизнес класата, където също се добавя повече комфорт.
Затова отговорът на въпроса дали дните на първа класа са приключили, може да бъде и да, и не, пише DPA.
Швейцарското авиационно списание "Аеротелеграф" неотдавна отбеляза, че Qatar Airlines разширява първата класа на много от самолетите си, докато Asiana Airlines почти се е отървала от нея.
American Airlines, United Airlines, както и австралийските Qantas, също са намалили местата в първата си класа.
Защо се случва това? Заради пари, естествено.
Според германски авиационен експерт приходите от първа класа не покриват разходите за предлаганите услуги.
Истината е, че много от хората, тънещи в охолството на първа класа, не са платили за това, а са били прехвърлени от бизнес класа като подарък от авиолинията.
Представители на германския авиопревозвач Lufthansa посочват, че въпросът на икономическа жизненоспособност не трябва да се измерва само чрез приходите.
Първа класа стои стои зад обещанието да се поднесе чудесен продукт, да бъдеш най-добрата европейска авиолиния по качество. Затова първа класа е въпрос на имидж за Lufthansa.
Авиокомпаниите от Залива Etihad и Emirates привлякоха внимание с поставените високи стандарти на предлаганото в първа класа. Например Emirates е превърнала местата от първа класа в Еърбъс 380 в мини-апартаменти, с легло, маса, 32-инчов монитор и минибар.
Авиокомпанията в момента работи по предоставянето на напълно частни апартаменти.
Според авиационен експерт първа класа става все по-ексклузивна, защото бизнес класата бавно е еволюирала в изключително качествен продукт, който отговаря на нуждите на заможните пътници.
Накратко, първа класа в действителност не е толкова достъпна като преди, но качеството на предлаганите услуги се е повишило с еволюцията на пазара.
(БТА)