Samsonite International, най-големият производител на куфари в света, приписа рекордните си продажби в Китай миналата година на широкия спектър от марки, които предлага на туристите с различни бюджети и вкусове. Следващата ѝ цел пък са туристите на летищата, предава Ройтерс.
Листнатата в Хонконг компания отчете продажби на стойност 227 млн. долара в Китай за 2014 г., след като отвори стотици магазини не само в градските центрове по проспериращото крайбрежие, но и в други градове като Ченду, откъдето има непрестанни полети до далечни дестинации като Лондон и Сан Франциско. Китай донесе една четвърт от продажбите на компанията в Азия през миналата година.
Дори и при забавянето на икономиката и антикорупционните мерки, наложени от правителството, Китай продължава да се радва на нарастване на средната класа, която ще помогне за удвояване на броя на туристите от страната, които пътуват в чужбина до 200 млн. души до края на десетилетието, сочи оценка на базираната Хонконг брокерска компания CLSA. А това означава и двойно повече багаж.
Отделно от основната си марка Samsonite, компанията продава пътни чанти с бранда Lipault, високия клас куфари Hartmann, както и с марките American Tourister, High Sierra и раниците Gregory.
С отварянето на новите магазини на бранда J.S. Trunk & Co и придобиването на Rolling Luggage през февруари, сега Samsonite управлява мултибранд магазини на летищата. В континенталната част на Китай, Хонконг, Тайван и Макао, Samsonite в момента има шест такива търговски обекта – един в Ханджоу и пет в Хонконг и Макао.
"Търговията на дребно на летищата почти се е превърнала в реклама“, твърди главният финансов директор на компанията Кайл Гендро по време на скорошен брифинг в Хонконг. Благодарение на факта, че магазините са нейни, Samsonite има възможност да избира кои от марките си да показва с приоритет.