Престъпността
Поради факта, че често носят големи суми пари, китайските туристи често стават жертва на джебчии. Последните са толкова много в Париж, че миналата година персоналът в Лувъра стачкува с искането за по-засилено полицейско присъствие в района на музея.
Китайските медии пък твърдят, че 48 туристи от азиатската страна са били ограбени, докато са се отправяли към хотелските си стаи в предградията на Париж.
Безопасността е от първостепенно значение за китайците. През 2012 г. Париж е оценен от туристите като отлично място по отношение на храната, обслужването и културните събития. Той се проваля по два показателя – безопасност и чистота. Двете категории показват високи нива на неудовлетвореност сред потребителите – съответно 58% и 64%, сочи проучване, проведено от Парижкото туристическо бюро.
„Уязвимите“ азиатци
Преди няколко месеца Китай предложи да изпрати част от своите полицаи в Париж, които да помагат на туристите. В крайна сметка това не се случи, тъй като двете страни не успяха да се споразумеят на какви правила трябва да се подчинява китайската полиция.
И все пак градът е „осъзнал“, че азиатските туристи са уязвими. Това лято Париж разположи мобилни полицейски участъци в автобуси, паркирани в близост до основните забележителности в града.
"Не оставяйте мобилните си телефони на масите в кафенетата“ и „избягвайте носенето на скъпи бижута“ са сред съветите, посочени в „Ръководство за безопасност в Париж“, което е достъпно за китайците от 2013 г. Уебсайтът на парижката полиция поддържа версия и на китайски език.
Обслужването
„Парижкият синдром“ е породен от различието между реалността и романтичните очаквания на посетителите. Гостите трябва да се справят с враждебност от страна на местни жители и липса на гостоприемост от обслужващия персонал в сферата на туризма, посочва Джоу.
"Сервитьорите са нетърпеливи, не говорят английски. Нашите клиенти ни казват, че парижаните са груби“, коментира той.
За да промени този образ, Търговската камара за туризъм в района на Париж създаде програмата „Do You Speak Tourist?”, която предлага на професионалистите в индустрията езикови обучения и информация онлайн за различните националности.