Разходите за бизнес пътувания в САЩ са във възход през тази година, макар че ръстът не е толкова силен, колкото сочеха предварителните прогнози. Това разкрива доклад за тримесечието, издаден от Световната асоциация на бизнес туризма (GBTA).
Причината за тези резултати се дължи на спад в средните разходи за пътуване най-вече сред бизнес туристите, които посещават по-малко места в рамките на едно пътешествие, твърди Майкъл Маккормак, изпълнителен директор и главен оперативен директор на асоциацията.
“Не сме сигурни дали това е тенденция“, заяви той по повод спада в разходите за пътуване, който е отчетен през миналото тримесечие. „Не знаем дали тя ще продължи“.
По думите му случващото не се забелязва в специфични сектори или региони, а навсякъде по света.
През 2014 г. се очаква разходите за бизнес пътувания в САЩ да нараснат с 6,8% до 292,3 млрд. долара според анализа на GBTA за второто тримесечие Business Travel Index Outlook за САЩ. През април GBTA направи друга прогноза за тримесечието, твърдейки, че ръстът ще е от 7,1%. Това е повече от прогнозата за януари тази година, която беше за 6,6%, припомня CNBC.
Данните сочат за бавен и стабилен курс нагоре, твърди Маккормак. Той подчертава, че разходите не се влияят от каквито и да било драми на фондовия пазар, новините за руското ембарго и дори от мачовете от Световното първенство по футбол.
„Това няма никакво влияние върху данните като цяло. В една глобална икономика ние ставаме все по-гъвкави“, посочва Маккормак.
Потребителите обаче със сигурност ще обърнат внимание на една част от прогнозата – цената.
„Ние все още очакваме ръстът в цените за пътуванията да остане сравнително нисък през 2014 г. (1,9%) преди да се увеличи през 2015 г. (3,2%)", разкрива докладът на GBTA. Скокът в цените през следващата година ще бъде предимно в хотелите, ресторантите и при колите под наем.
Всъщност цените на хотелите в САЩ бавно се увеличават през цялата година. Средната цена за нощувка в американски хотел за седмицата, приключила на 28-и юни, беше 116,9 долара. Сумата е с 4,9% по-висока от тази година по-рано, твърди компанията за проучвания STR.
До края на 2015 г. се очаква цените на нощувките в американските хотели да се увеличат средно с 4,2%, а при по-луксозните хотели ръстът ще е с 5,4% спрямо 2014 г., разкри Ян Фрейтаг, старши вицепрезидент на STR.
Освен това някои от тези бизнес разходи ще стават все по-трудни за проследяване, посочва доклад на IDC. Той констатира, че все повече туристи прескачат иначе предпочитаните туристически компании и резервират директно в авиокомпаниите и хотелите, създавайки „невидими разходи“.