IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Младите хора искат да обиколят света и знаят, че могат да го постигнат

Близо 200 млн. души от международните туристи са млади хора, които носят повече от 180 млрд. долара годишни приходи

10:20 | 20.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

През лятото на 2012 г. 24-годишната Аманда Мачадо напуска дома си, за пътува по света. Само за година, с раница на гръб, тя успява да посети Южна Америка, Южна Азия, Западна Европа и западните части на САЩ. Тя преминава по пътеката на инките Inca Trail, кара ски в Алпите, вози се на стоп в Патагония и прави мъчителен поход през Хималаите.

Аманда работи в хотели, отсяда в будистки манастир и поддържа градините на британски център за възрастни жени в замяна на храна и място за спане. И докато учи множество неща по време на пътуването си, най-изненадващото за нея се оказва това, че има много хора на нейната възраст, които пътуват точно като нея, пише тя в Quartz.

Boston Consulting Group в САЩ разкрива, че поколението между 16 и 34 г. (т.нар. millenials), се интересува много повече от по-старите поколения от пътуване зад граница и то за колкото се може повече време. ООН изчисли, че 20% от всички международни туристи, или близо 200 млн. души, са млади хора, които носят повече от 180 млрд. долара годишни приходи на туризма. Сумата е с почти 30% по-висока от тази за 2007 г. ООН смята, че този растеж се дължи на две неща – повишаването на доходите в развиващите се пазари и на желанието на младите хора в напредналите икономики да „продължат да пътуват въпреки икономическата несигурност“.

“Сега ние сме най-бързо растящият възрастов сегмент по отношение на парите, които харчим за пътуване, според American Express Business Insights”, пише Аманда.

Според нея това поколение предефинира значението на пътуването зад граница, отказвайки се от стандартните почивки, в полза на по-дълги и по-смислени преживявания. Младите пътешественици не се интересуват от традиционната почивка, включваща „слънце, море и пясък“, както са се интересували предишните поколения. Те прекарват по-малко време в големите и знакови градове, разкри новото проучване на World Youth Student and Educational Travel Confederation (WYSE), обхващащо 34 000 души от 137 страни.

Вместо това младежите предпочитат да проучват по-отдалечени дестинации, да спят в хостели, а не в хотели, да пътуват дълго, а не само за стандартните две седмици. Проучването показва, че от 2007 г. насам все повече млади туристи пътуват за повече от два месеца, като средното пътешествие трае около 58 дни.

За самата Аманда този тип пътувания не са нещо естествено. Тя израства в семейство от средната класа във Флорида, в което пътуването означава двучасово шофиране до най-хубавия близък плаж. Мачадо получава паспорт, когато навършва 16 години, благодарение на което успява да посети роднините си в Еквадор. До приема в колеж това се оказва и единственият път, в който тя отива в чужбина.

„Смятах пътуването за нещо, запазено за богатите, или поне за хора с далеч по-голям опит в чужбина от моя“, пише Аманда.

Но с лесния достъп до социалните мрежи и да платформи като Airbnb, Couchsurfing, Skyscanner и Lonely Planet тя скоро осъзнава, че дългите пътувания не са толкова скъпи и трудни, колкото си е представяла. За 15-месечното си пътешествие тя успява да похарчи 16 000 долара. Твърди, че сумата е висока, защото много пътуващи с раница на гърба, които срещнала по пътя си, са успели да пътуват за два пъти по-малко пари от нея. Самата тя спестила повече половината средства от работата си на непълен работен ден в гимназията, а останалата част дошла от две години труд след колежа.

Последна актуализация: 11:56 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още