Най-новите кабини за бизнес класата в модерните самолети разполагат със седалки, които се превръщат в легла, имат големи екрани и повече място за краката.
Американските авиолинии все повече използват подобни удобства, за да привлекат бизнес пътниците по най-популярния въздушен маршрут в Америка – от Международното летище „Джон Ф. Кенеди“ в Ню Йорк (JFK) до Международното летище в Лос Анджелис (LAX).
Привилегията да летиш в бизнес класа по време на трансконтинентален американски полет може да струва хиляди долари над сумата за икономичната класа. Тази цена си струва за някои пътници, а именно те носят по-голямата част от приходите на превозвачите, пише Quartz.
Департаментът по транспорт на САЩ изчислява, че 2,6 млн. души са пътували по този маршрут през 2013 г. - с 26% повече от тези, пътували по следващия най-популярен маршрут, сочат данни, събрани от PlaneStats. Общите приходи от услугата са оценявани на 701 млн. долара за миналата година.
Департаментът е направил тези изчисления на база 10% от билетите, издадени от американските превозвачи. Данните са изчислени на база първата и последната спирка на пътешествието, без значение от броя на спирките или връзките по пътя. По закон само американските превозвачи имат право да летят по маршрути, които са единствено в рамките на САЩ.
Големите оператори предлагат двупосочен билет по маршрута LAX-JFK на средна цена от 600 долара. Повече от половината пътници са платили по-малко от 400 долара за билет, а 87% - по-малко от 800 долара.
13% са дали 800 долара или повече. Именно те отговарят за 40% от приходите, генерирани от този маршрут през 2013 г. 3,6% от пътниците са се сдобили с билети за 2000 долара, които са допринесли за 21% от годишните доходи от маршрута.
American Airlines и United разчитат най-много на най-скъпите билети за пътувания между JFK и LAX. Повече от 10% от приходите на всяка от компаниите по маршрута идват от билети, които струват повече от 3600 долара.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.