IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германският апетит за кратки пътешествия подпомага круизната индустрия

Круизните ваканции вече не са толкова скъпи, благодарение на което привличат все повече европейци

09:54 | 21.06.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Броят на пътниците на европейските круизни линии нарасна през 2013 г., а това се дължи на популярността на пътешествията в Средиземно море сред германците и техния апетит за кратки пътешествия, съобщава Ройтерс.

Рекордните 6,4 млн. европейци са резервирали круизни пътешествия през миналата година, използвайки оператори като Carnival, TUI и All Leisure Group.

Като цяло броят на пътуващите с круизи се е увеличил с 3,6%, след като през 2012 г. ръстът в броя на туристите беше 1,3 на сто, сочи доклад, публикуван от Международната асоциация на круизните линии (CLIA).

Ръстът в броя на германците, предпочитащи круизи, е 9,2%. Същевременно Германия изравнява сили с Великобритания в надпреварата за най-голям пазар на круизи в Европа.

„Круизите от германските пристанища се възползват от факта, че хората са склонни все по-често да ходят на кратки почивки, вместо да отидат на дълга ваканция в някоя по-отдалечена дестинация“, посочва Хелге Грамерсторф, национален директор на CLIA Germany.

Барселона, Чивитавекия, Венеция и Саутхемптън в момента са най-натоварените круизни пристанища в Европа.

По думите на Грамерсторф някои от големите круизни кораби са разглеждани като курорти сами по себе си, защото предлагат на гостите си спортни съоръжения, ресторанти и забавления.

През 80-те години, когато телевизионни сериали като „The Love Boat” увеличиха интереса към тогава скъпите круизи, средният брой пътници на борда на един кораб беше 400-600. Сега е 3000, а билетите за крузизите, продължаващи повече от седмица, могат да бъдат резервирани на почти същата цена като пакетите за почивка на сушата.

През последните две години съмненията относно безопасността на круизните кораби избледняха, след като корабът на Carnival Corp. “Коста Конкордия“ потъна край Италия през 2012 г., коментира Грамерсторф, добавяйки, че индустрията е имала значителен спад в записванията след този случай.

Разходите на круизните компании за строителството на кораби и ремонти са се увеличили с близо 5 на сто през 2013 г., след стагнацията от 2012 г. и орязването на разходите между 2009 и 2011 г., посочва още докладът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:51 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още