IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Norwegian Cruise Line и предимството да бъдеш трети

Третият по големина круизен превозвач в света е доволен от своята позиция

10:44 | 04.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

"В круизната индустрия голям може да означава абсолютен финансов кошмар", твърди Кевин Шийхан, президент и главен изпълнителен директор на Norwegian Cruise Line (NCL).

Третият по големина круизен оператор в света разполага само с 13 кораба и предстои да пусне още два тази година. Малкият брой кораби обаче му помага да остане фокусиран върху запазването на равнището на цените, които предлага.

От друга страна големите круизни компании смятат, че стойността на услугите, които предлагат, е по-висока от цената, която клиентите плащат. Въпреки това стремежът за запълване на всички каюти води до все по-голям спад в цените. Да накараш хората да се качат на борда на кораба е ключът към това да им продадеш алкохол, скъпи ястия, екскурзии, както и много други неща, които носят огромни печалби, пише BusinessWeek.

За Norwegian разходите на туристите на борда представляват една трета от приходите на компанията от едно пътешествие.

Лидерът в круизната индустрия Carnival има повече от 100 кораба, а запълването им прави задържането на цените все по-трудно.

На борда на корабите на Norwegian е имало 1,6 млн. души през 2013 г., а нетните приходи от тази дейност възлизат на почти 184 долара на пътник за всеки круизен ден. Това е с 5 долара повече от резултатите на Royal Caribbean и със 16 долара повече от тези на Carnival.

Шийхан възнамерява да повиши възвръщаемостта на капитала от 7 на 14% през следващите няколко години. Той планира да го направи, като започне да използване нови, по-големи кораби.

Подобно на конкурентите си Norwegian предлага изключително луксозни услуги на своите кораби. Тук влизат специални места за вечеря, минерални извори, огромни вили с три спални и редица други удоволствия. Този тип услуги се радват на голям успех при конкурентите на компанията, защото се предлагат и на преференциални цени.

Част от стратегията на Norwegian за привличане на нови туристи се крие в превръщането на корабите в хотели по време на ключови събития. През февруари най-новият кораб на компанията Getaway акостира в Манхатън и се превърна в хотел за гостите на Super Bowl. Компанията използва кораба Norwegian Jade в Сочи като хотел по време на Зимните олимпийски игри.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:13 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още