Разходите на китайците в чужбина са се увеличили със 60% през последните три години. Това сочи ново проучване на UnionPay International, изследващо навиците на китайските потребители в 140 страни и райони по света.
Проучването показва, че комбинираният годишен темп на растеж на разходите за храна е над 65% за 2013 г. Този на разходите за забавление пък е над 60 на сто.
Разходите на китайците за хотелски резервации са се увеличили с около 40% за последните три години, допълва изследването.
Въпреки че луксозните марки остават популярни сред китайските туристи, разходите за други стоки и услуги, включително коли под наем, туризъм, спорт и билети за концерти, са се увеличили значително, пише China Daily.
Скокът в разходите може да се дължи на увеличаването на броя задгранични пътувания от страна на китайците. Миналата година туристите от Китай са похарчили 102 млрд. долара за общо 97 млн. пътувания извън родната си страна.
Китайската национална туристическа администрация очаква броят на пътуванията да се увеличи с 15 на сто до над 110 млн. през 2014 г. Туристите най-често избират дестинации като Мавриций, Италия, Канада, Норвегия, Исландия, Гърция и Непал.
Освен това китайците прекарват все повече време в чужбина, посочват от Union Pay International. Те харчат повече извън безмитните магазини и местата за продажба на луксозни стоки. Китайските туристи пазаруват повече хранителни стоки, козметика и играчки от местните молове и хранителни магазини.
Това е знак, че те остават по-дълго време на определена дестинация и се потапят по-дълбоко в начина на живот там. Стандартният петдневен туристически пакет става все по-малко привлекателен за туристите. Вместо да получат бърз поглед над мястото, китайците искат да научат повече, отдавайки се на по-дълги ваканции.