Около 21,7 млн. души се очаква да пътуват с круизни кораби тази година. Американците представляват около половината от всички пътници, избиращи круизни ваканции.
Но множеството публично известни проблеми с круизите и реалностите на този пазар карат компаниите да се борят ожесточено помежду си в опит да създадат ново търсене.
Почти 53% от круизите тръгват от САЩ, сочат от Международната асоциация на круизните линии. Вторият най-голям круизен пазар включва Великобритания и Ирландия, който представлява около 8% от всички пътуващи, пише BusinessWeek.
Един от големите проблеми за круизните компании е, че много хора, които никога не са били на подобна ваканция, смятат, че няма да им хареса.
Основните причини, които те изтъкват, са свързани с пренаселеността на корабите, които пък смятат за пълни с „болезнено затлъстели хора“. Хората се опасяват, че пътническите кораби замърсяват околната среда, че са подходящи преди всичко за възрастни хора, но често има и „противни тийнейджъри“. Други твърдят, че не им харесва идеята да прекарат седмица на кораб.
Индустрията се сблъсква с все по-твърдо ядро от хора, което има негативни предубеждения за пътуването с круизен кораб, твърди изпълнителният директор на Carnival Арнолд Доналд.
Той посочва, че индустрията очевидно не е свършила достатъчно добра работа в комуникацията си с потребителите, които не знаят какво точно представлява круизът. Според Доналд не става дума за 3000 души, които чакат реда си за шведската маса, нито за прекалено пренаселени кораби.
Една от причините круизните пътешествия да се радват на огромна популярност в Китай, Австралия и Нова Зеландия е фактът, че това са нови територии за индустрията. Потребителите там нямат предразсъдъци за това какво представляват круизите.
Освен това индустрията все още не е сигурна какво точно да очаква от родените след 2000 г. Някои от тях все още обикалят с родителите си, но много други просто изключват идеята за подобна ваканция на борда на кораб.


Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЦСКА 1948 официално обяви звездата на Спартак
Варненецът Иван Иванов бе обявен за световен шампион в тениса
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Русия предприема отчаяна мярка, за да се бори с украинските дронове
Лавров: ЕС се опитва да подкопае усилията на Тръмп, като атакува руски активи
Благомир Коцев: Бях изненадан, че ме определиха като потенциален кандидат за президент
ДАЗД за камерите в училищна тоалетна: Недопустимо е!
преди 11 години Явно не си ходил на круиз... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Кораб с 3000 души на борда спира за 7-8 часа в един град или на остров! Какво друго може да има освен голяма блъсканица и опит да ощавят с високи такси бързащите туристи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Добра,но кратка статия.....Има компании които предлагат и т.нар FreeStyleCruise и нещата при тях за далеч по приемливи и удобни,без излишната строгост и тежест на другите.Нарочно не посочвам имена. А това,че е пълно с 60+ хора е така,но в определени периоди и най вече точно преди началото или края на сезона.(Според зависи в коя част на света сте.)..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар