IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кога самолетните билети са най-изгодни?

Стартъп компания се зае да определи в кои дни летищните такси са най-ниски

14:02 | 06.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Въпросът кога е най-изгодно да купуваме самолетни билети, за да платим най-ниски летищни такси, е стар почти колкото самата гражданска авиация. През годините се появиха десетки изследвания и наръчници за клиентите, но явно и това не е достатъчно. Сега, прохождащата компания Hopper излезе с проучване, че най-удачно е да купите самолетен билет в четвъртък. Според публикация в Bloomberg Businessweek тогава летищните такси са най-ниски, а най-неизгодна е покупката на билети през уикенда.

От Hopper са стигнали до заключението, че най-добри оферти авиокомпаниите дават за излитане в сряда  и кацане във вторник или сряда (съответно за вътрешни или международни полети). Петък е един от най-скъпите дни за прибиране, тъй като периодът от петък до неделя е най-натоварен за авиопревозвачите в световен мащаб.

Резултатите от проучването са базирани на информация за първите три месеца на годината и обхващат 11 000 дестинации с начална точка САЩ. Анализатори на компанията твърдят, че са правили по 1000 запитвания към туроператори седмично, за да получат нужната информация. Голямата разлика спрямо предишните проучвания по темата, е че Hopper са взели предвид най-ниските цени за дестинацията, вместо да използват осреднена стойност, както други анализатори.

Компаниите става все по-стриктни в ценообразуването и следят за запълването на всяка седалка в самолетите, така че не очаквайте голяма икономия от новата стратегия за купуване на билети. Разликата между “добра” и “лоша” оферта варира в рамкита на 10 до 25 долара в зависимост от полета. Ако можете да си позволите различен ден за прибиране, можете да спестите до 60 долара, смятат във Hopper. “Мисля, че авиокомпаниите значително са напреднали в ценообразуването и времената, в които клиентите можеха да направят “голям удар” вече са отминали,” казва Патрик Съри, един от експертите на Hopper.

Резултатите от проучването на Hopper показват, че достигането до добрите оферти вече не зависи единствено от момента, в който ще купите билетите си, а по-скоро от познанието, което имате за това на какъв принцип се определят цените за всеки конкретен полет. Ако летите до Сан Франциско всеки месец например, не след дълго ще имате идея кога цените на билетите от вашия град до там са най-изгодни. Но ако планирате екскурзия до някое отдалечено място, най-вероятно няма да имате никаква идея кога е най-добре да купите билетите си.

Точно това е целта на компании като Hopper – да изградят онлайн инфраструктура, която да лиши потребителите от сегашния информационен вакуум, който често им пречи да се възползват от отстъпки и преференции.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още