Двата най-дълги търговски полета в света, свързващи Сингапур с Нюарк и Лос Анджелис, отиват в историята, пише Businessweek.
Ежедневният нон-стоп полет на Singapore Airlines от Нюарк е с дължина 8500 мили и продължителност средно около 18 часа, въпреки че понякога трае над 21 часа заради вятъра или отклонения в маршрута. Последният такъв полет ще е на 23-и ноември.
Вторият най-дълъг полет - от Сингапур до Лос Анджелис, излетя за последен път в неделя и се приземи във вторник след близо 17-часово пътуване над Тихия океан.
Оказва се, че чудото на сегашните технологии не може да се мери с жестоката икономическа реалност на променливите цени на горивото. За двата маршрута Singapore Airlines използва самолети Airbus A340-500 с четири двигателя. Това са най-дългите модели на Airbus, правени до момента, като разполагат общо само със 100 места и всички те са бизнес класа.
Полетите, билетите за които струват над 8000 долара в двете посоки, бяха рекламирани с твърдението, че спестяват средно около пет часа спрямо другите варианти с едно прекачване. Като част от подмяната на парка си с новите Airbus A350 обаче авиокомпанията реши да продаде петте си A340, използвани за двата маршрута, и да сложи край на епичните директни полети.
Компанията не разполага с Boeing 777-200LR - единственият друг самолет, който може да изпълни полети с подобна дължина. Въпреки че за двете дестинации има списък на чакащи, търсенето не може да компенсира икономическите сътресения в цените на самолетното гориво и други фактори, които са се променили много от стартирането на полетите в началото на 2004 г. Почти всички пътници, които ги ползват, са финансови директори и богаташи.
С продажбата на А340 Singapore Airlines планира да преконфигурира част от самолетите си Airbus A380, като добави 24 места в бизнес класата за сметка на места в икономичната класа. Промяната ще бъде въведена по-късно този месец в самолетите А380, с които Singapore лети от Ню Йорк и Лос Анджелис, както и по още няколко маршрута.
Краят на полетите на Singapore вече предизвика вълна от реакции на съжаление в мрежата. "Местата не са лоши, опитайте, докато можете", пише фен в сайта seatguru.com. "Подобно изживяване не предлага нито един друг самолет, който лети в момента". "Срамота", споделя Max Q на airliners.net и допълва: "тези полети пленяваха въображението и осигуряваха много удобна връзка за пътниците".