IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо Virgin America продължава да губи пари въпреки популярността си?

Справянето с големите играчи е един от многото проблеми, с които се сблъсква всяка нова авиокомпания днес

12:16 | 21.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор
 Защо Virgin America продължава да губи пари въпреки популярността си?

Virgin America е фаворит на много американци. Авиопревозвачът е начело на редица класации за качество на обслужването и оглавява списъка на най-добрите американски авиокомпании, избрани от читателите на Conde Nast Traveler, пише Bloomberg.

Защо тогава тя не успява да увеличи дела си в индустрията?

Една от причините може да е моментът, в който бе стартирана Virgin - тя навлезе в един изключително труден бизнес точно преди финансовата криза. Напоследък обаче превозвачът посочва още една пречка: големите играчи в бранша. Когато неотдавна Virgin пусна полети по маршрута Нюарк-Сан Франциско, където United буквално има монопол, реакцията бе бърза и безпогрешна. "Те моментално намалиха цените си и ги направиха като нашите, като освен това удвоиха честотата на полетите", твърд Дейвид Къш, главен изпълнителен директор на Virgin America. "Очевидно целта им е да ни прогонят от пазара", допълва той.

Справянето с големите играчи е само един от многото проблеми, с които се сблъсква всяка нова авиокомпания в наши дни. Друг проблем е да се отговори на всички регулаторни изисквания. При засилените проверки от страна на Федералната авиационна агенция и космическите цени на горивата, кредиторите не са особено склонни да отпускат сериозните средства, необходими за финансирането на една нова авиокомпания, особено като се има предвид слабата финансова история на повечето от тях. 

От United защитиха реакцията си, като я определиха като находчива бизнес стратегия и отхвърлиха обвиненията, че са подбили цените на Virgin.

Задържането на места за кацане по летищата, въпреки че не всички се използват, е друга тактика, която използват големите превозвачи, за да попречат на навлизането на нови играчи. Ричард Брансън, който притежава дял във Virgin America, твърди, че компанията не е успяла да си осигури място в Нюарк, докато не се освободили такива в резултат на фалита на American през 2011 г. Бизнесменът настоява властите да разследват тази пратика и други "спорни" тактики.

Въпреки че архитектите на процеса на дерегулация на авиолинните твърдяха, че силите на свободния пазар ще гарантират лоялна конкуренция и ще увеличат избора на американските потребители, експертите са на мнение, че климатът в момента не позволява на новите фирми да започнат да работят. Според министерството на транспорта от 2007 г. насам, когато Virgin получи одобрение, никоя друга авикомпания в САЩ не е успяла да преодолее квалификационния процес.

Дейвид Нийлман, който основа JetBlue през 2000 г., твърди, че днес изобщо не би се заел с подобно предизвикателство. "Би било лудост. Единствените нови фирми, които имат шанс да оцелеят, трябва да са изключително нишови", твърди той, като посочва за пример Spirit, Allegiant и Sun Country Airlines.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още