IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Американските авиокомпании залагат на класа, не на маса

Превозвачите разширяват пространството за пътуващите в по-скъпите класи и предлагат луксозни стоки

13:40 | 22.05.13 г. 2
Автор - снимка
Редактор
<p>
	По линията Ню Йорк-Лос Анджелис има сериозно търсене от страна на клиенти, готови да платят по-висока цена за място в първа класа. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

По линията Ню Йорк-Лос Анджелис има сериозно търсене от страна на клиенти, готови да платят по-висока цена за място в първа класа. Снимка: Ройтерс

Американските авиокомпании все по-усилено се конкурират за пътниците в първа и бизнес класа между Ню Йорк и Лос Анджелис, като предлагат лежащи места, скъпи френски вина и персонални асистенти за пътуващите, пише Bloomberg.

Delta Air Lines Inc., American Airlines и United Airlines разширяват пространството за пътуващите в по-скъпите класи и предлагат стоки, които по-рано бяха резервирани само за международните полети, като мини индивидуални кабинки например.

В надпреварата се включиха и JetBlue Airways Corp. и Virgin America Inc., които преследват банкери, знаменитости и други заможни клиенти. Понякога те плащат за билет цени, надхвърлящи 6500 долара. Този пазар, който обикновено заема малък дял от пътниците във всеки полет, осигурява около 75% от приходите от вътрешните полети.

За разлика от други вътрешни маршрути в САЩ, по линията Ню Йорк-Лос Анджелис има сериозно търсене от страна на клиенти, готови да платят по-висока цена за място в първа класа, твърдят експерти. Тази линия е както най-натоварената с около 3,2 млн. пътници годишно, така и най-доходоносната с продажби за 1,43 млрд. долара годишно. Цената на билетите за първа класа може да са с 10 пъти над тази за икономичната.

В центъра на конкуренцията по линията Ню Йорк-Лос Анджелис са лежащите места. Delta купи няколко самолета Boeing 767 с подобна екстра за презокеанските си полети, като в момента ги използва и за някои вътрешни линии. United също е в процес на подмяна на седалките и преподрежда кабините на самолетите, като преминава от три на две класи.

Друга мода са т. нар. "мини-апартаменти". American например през ноември ще прибави към флотилията си нови самолети Airbus A321, които ще разполагат с 10 подобни "апартамента" с лежащи седалки, 20 напълно лежащи места за бизнес класа и 36 места с допълнително място за краката. Ще има само 36 обикновени места. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:22 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
v_tin
преди 11 години
Специално АА са бягай по далеч. Поискаш храна допълнително- плати, чай, кафе- плати. По вътрешните полети в АА те чаржат 5-6 $ за една кола. Направо не ми се мисли за 1 класа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 0
melon
преди 11 години
Да му мисли икономичната класа...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още