За почивка на кораб няма неподходящо време – стига да изберете дестинация, която да е по вкуса ви като температура и активности, може да се отправите на пътешествие по море по всяко време.
Все пак обаче има страни и морета, които хората избират по-често и други, които не се радват на чак такъв интерес през цялата година. Запитване сред българските туристически агенции и туроператори, проведено от Българското круиз общество показа, че през 2010 г. най-търсените круизи от българи са едноседмичните в Средиземно море.
От агенциите 39% отчитат ръст в продажбите на круизи, 15% не отчитат промяна, а при 31% се наблюдава спад. Очакванията за следващите шест месеца са круиз ваканциите да отбележат ръст от 39%. През зимния период прогнозата е търсените круизи да бъдат с продължителност 7-14 дни, а предпочитаната дестинация да са островите в Карибско море.
Круиз експерти от Българското круиз общество съветват да се обмисли добре покупката на круиз за Коледа и Нова година, защото изборът на каюти вече е силно ограничен, а и както при хотелите и при самолетните билети, цените са много по-високи по празниците. Препоръчително е да се резервират круиз ваканции след новогодишните празници.
По данни на круиз линиите, за лятото на 2011 г. рекорден брой круиз кораби ще бъдат дислоцирани в Средиземно и Балтийско море, но цените няма да се понижат, тъй като това пренасочване е в резултат на стабилно и постоянно нарастващо търсене на круизи от европейските и американските потребители през последните години.
Коментарите на агенциите и туроператорите са полярни. Тези, които предлагат продукти за всички пазарни сегменти – за луксозния, първокласния, стандартния и бюджетния турист, споделят, че търсенето нараства, че все повече хора се интересуват от круизите като алтернатива на добре познатите ваканционни почивки на море, избират се повече по-близки дестинации, но се наблюдава и тенденция към отварянето на пазара и към по-далечни дестинации като Карибски или Тихоокеански острови.
Според тях търсенето нараства, а обществената нагласа за круизите като достъпна и различна почивка, става все по-ясно изразена. Според очакващите ръст, таргетът на круиз пътешествениците е стабилен и еднороден.
Според агенциите, които обслужват предимно стандартния и бюджетния сегмент, круизите на са продукт за масовия турист.
Интересно е да се отбележи, че от големите градове на страната има много повече запитвания и реални резервации за круиз ваканции отколкото от София.