Кеймбридж е прочут с добрите си студенти, кулите на колежите и тревните си площи, но се намира на дъното на класацията по многообразие на магазините на търговските улици. Това съобщава британската Фондация по нова икономика, цитирана от Ройтерс.
Университетското градче е най-тежкият случай на "град клонинг" във Великобритания - по средновековните му улици са разположени най-вече магазините на национални вериги за търговия на дребно, отбелязва фондацията, която насърчава устойчивото развитие.
Експертите на организацията са установили, че по централните улици на Кеймбридж има само девет вида магазини, което е най-малкият брой сред 117 града и градски центъра, обхванати от проучването. Градът получава едва 11,6 от възможни 100 пункта от индекса на фондацията за многообразие на търговските улици.
Най-голямо разнообразие от магазини и независими търговци има в Уитстейбъл, крайморски град в Югоизточна Англия, които има резултат от 92,1 пункта.
Въпреки популярността си сред туристите Кеймбридж е най-лошият пример за тенденцията търговските зони на британските градове да изглеждат по един и същи начин и на тях да бъде представена малката група на основните вериги за търговия на дребно.
Организацията обвинява за това положение колежите на университета в Кеймбридж, като основни собственици на недвижими имоти в града, че увеличават наемите и изтласкват малките независими магазини.
Градските власти обаче отбелязват, че при изследването фондацията е поискала от експертите си да проучват само върху магазините на търговските улици.
"Кеймбридж просто няма една голяма търговска улица. Това, което прави града уникален, е, че имаме над 21 отделни търговски зони, които са свързани помежду си и са еднакво важни", отбелязва Ема Торнтън, отговорник по туризма в общинския съвет.