IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Легализирането на гейовете в Индия отвори нова пазарна ниша

От нощни клубове до нови медийни издания, декриминализирането на гейовете в Индия помогна за разкриването на нова, мултимилионна пазарна ниша

09:25 | 11.08.10 г.
Легализирането на гейовете в Индия отвори нова пазарна ниша

След като гей обществото в Индия излезе от сянката на закона и съдът вдигна забраната върху проявите на хомосексуалистите през миналата година, малка група от „смелчаци“ полагат основите на така наречената "розова икономика", която в САЩ например носи 640 млн. долара годишно, съобщава Ройтерс.

Все още не се знае приблизителният размер на гей икономиката в Индия, но е ясно, че предназначените за гейове стоки и услуги бързо ще станат печеливш бизнес – туристическият бранш в страната е на едно от първите места в света и годишно е посещаван от 70 млн. гейове.

В Делхи, Мумбай и Бангалор новаторски настроените предприемачи вече търсят начини да се възползват от новите възможности за бизнес.

От юли месец тази година 15 бара из новата част на Делхи вече приютяват гей събития (за сравнение преди две години събитията бяха едно само в един бар веднъж на две седмици).

Първият магазин за гей стоки в Индия, Азад Базар в Мумбай, може да се похвали с голям растеж, задминавайки редица други магазини по размера на продажбите си.

Страната вече си има и първия онлайн магазин за книги, посветени на гейовете, който се е заел да проучва кои заглавия ще са актуални през следващите 6 до 8 месеца.

Мероприятията на Маниш Шарма, организатор на гей събития от Нов Делхи, се посещават редовно от над 200 души, хвали се индиецът. Страната смело развива и гей туризма - Санян Малхотра е създател на първата туристическа агенция само за гейове – Индия Пинк.

„Що се отнася до бизнеса и запитванията, нещата наистина тръгнаха нагоре след новия закон“, казва Малхотра, който е прекарал шест месеца в разговори с мениджъри на хотели и туристически гидове, за да се убеди, че ще изпрати клиентите си при хора, които действително са приятелски настроени към хомсексуалистите.

За пионерите в гей бизнеса обаче социалните предразсъдъци са много по-голяма пречка, отколкото законовите ограничения в миналото.

„Може и да сме легални според закона, но все още не сме в съзнанието на хората“, казва Шарма.

Гей бизнесът в Индия обаче не зависи само от местното общество, а и от милионите хомосексуалисти, които се стичат в страната ежегодно.

„Искаме да направим така, че всеки клиент на Индия Пинк да може да бъде такъв, какъвто е“, казва Малхотра и добавя, че приемането на различните е дълъг процес. „А той е едва в началото“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:39 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още