IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приключи седмицата на модата в Милано

Колекциите тази година отразяват ясно желанието на дизайнерите да имат печалба, не признание и изява

13:57 | 20.01.10 г.
Приключи седмицата на модата в Милано
Както на модните подиуми в Милано по време на приключилата на 19-ти януари седмица за мъжка мода, така и далече от тях се усещаше хлад. Повечето от облеклата бяха за носене на открито - от обемните плетива, до тежките обувки, Dolce&Gabbana посветиха цялото си шоу на "живота по пистите", предаде АP.

Дизайнерите преди всичко се надяваха, че приятните за носене модели ще размразят икономическия скреж, засегнал мъжката конфекция.

Продажбите намаляха с 10 процента през 2009 г. в сравнение с предишната година. Това са най-големите загуби в историята за италианската мъжка мода.

"Сега е време за истински дрехи, които стават за носене" - каза Миуча Прада зад кулисите след представянето на зимната си колекция.

Неостаряващи елементи на мъжкия гардероб както пуловери, широки панталони, сака и палта доминираха над по-рискованите авангардни идеи, популярни през миналото десетилетие. Дързостта сега се изразява в детайлите, изпипването и високотехнологичните тъкани.

Костюмите и вратовръзките, както и елегантното вечерно облекло почти изцяло отсъстваха от седмицата на модата в Милано - още едно потвърждение, че дизайнерите искат продажби, а не признание.

Единствено Ermenegildo Zegna отдаде достойно място на костюма в колекцията си зима 2010/2011. Тази година семейната компания чества 100 години в луксозната мъжка конфекция. От колко костюма обаче има нужда един мъж, независимо колко добре са ушити?

"Мъжката конфекция е опасна област" - каза Доменико Долче. В нея са възможни много повече начини да се гледа на модата, отколкото при дамската конфекция.

Зимният силует на моменти е обемен, но никога не е огромен. Сакото е широко, но панталоните са тесни. Черното и сивото остават любимите цветове за есенно-зимния сезон, с ярки проблясъци от жълто, зелено и червено. Плетивата са навсякъде, понякога комбинирани с кожа.

Обувките са за ходене на открито, но не са маратонки. Те са със солидна подметка, но са кожени. Саковете са големи, от фина кожа и напомнят на едновремешните.

Във вторник колекциите си представиха Giorgio Armani и Dolce&Gabbana. Армани избра романтика пред спортния тип.
Неговия мъж се увива в удобни плетива и топли краката си в гети от овча кожа. Силуетът е сдържан - с прави панталони и вталени сака. Палтата му изглеждат фини, но са подплатени с кожа.

Dolce&Gabbana представиха най-оптимистичната, а вероятно и най-продаваема колекция от четирите дена ревюта. Те заложиха на един ден по пистите - от сутрешното бягане за загряване до среднощното парти в топлата хижа. Дизайнерите показаха обемни скандинавски пуловери, плетени шапки и шалове, ботуши за сняг и лъскави скиорски екипи. За мъжете, които искат вечер да са елегантни в ски курорта, има мек и сексапилен кадифен смокинг.

Темата на колекцията им съответства на новата тенденция за смесване на мода и спорт. "Тя е добра и за двете страни" - каза Стефано Габана след ревюто.
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:00 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още