Gianni Versace затваря магазините си в Япония и ще преразгледа цялата си стратегия за развитие, отчитайки спада в търсенето на луксозни стоки в световен мащаб.
„Бутиците на Versace в Япония вече не носят полза на бранда и изглежда е по-добре за компанията да ги затвори“, казва Федерико Щейнер, говорител на Versace в Милано, в изявление пред Bloomberg. Магазините вече са в процедура по затваряне. Според уеб сайта на компанията, Versace има три бутика в Япония.
Фирмата за луксозни дрехи, която навлезе на японския пазар през 1981 година, е последната, която се отказа от пазара в страната, след като спадът на заплатите и безработицата силно стегнаха потреблението. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton обявиха още през декември миналата година, че плановете им да отворят магазин в Гинза – един от най-посещаемите токийски шопинг цетрове, пропадат.
„Токио загуби привлекателността си“, заяви Наоки Изука, старши икономист в компания за икономически изследвания в Токио. Луксозните брандове имат все по-малка нужда от затегнатия пазар в Токио, за сметка на това обаче нараства влиянието на Сингапур и Хонконг като финансови центрове.
Японският пазар за вносни луксозни дрехи, чанти и други стоки е спаднал с 10% до 11,9 млрд. долара от 2007 година насам. Анализатори от Токио разкриват прогнози, според които пазарът ще се свие до 11,3 млрд. долара през тази година.
Versace Japan реализира продажби на стойност 18,15 млн. долара за 2008 година, а само година по-рано продажбите бяха в размер на 46,5 млн. долара, според данни на Teikoku Data Bank.
Новият главен изпълнителен директор на Versace - Джан Джакомо Ферарис, бивш директор на модна къща Jil Sander, беше назначен през юли тази година след напускането на Джанкарло Ди Ризио. Ди Ризио беше начело на бранда в продължение на пет години, но напусна компанията след конфликт относно стратегията за развитие на фирмата с Донатела Версаче – главен дизайнер на Gianni Versace.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.