Италианската група за луксозни стоки Salvatore Ferragamo създаде лимитирана колекция от розови дрехи и аксесоари, за да подпомогне борбата с рака на гърдата, целейки се в богатите и щедри азиатци, които са запазили състоянието си по време на кризата.
Розовата колекция ще излезе на пазара през октомври. Тя е предназначена за няколко страни и ще бъде пусната за продажба в месеците, когато текат дарителските кампании на месните организации за борба с болестта.
Колекцията ще бъде изнесена в бутици на Ferragamo в Хонг Конг, Китай, Тайван, Кореа, Сингапур, Индия и Австралия.
„Азия се събужда от възникналата през последната година финансова болест много по-бързо, от колкото Европа или САЩ“, казва Майкъл Енг, регионален директор на Ferragamo за Азия, пред Reuters.
“Към момента продажбите ни са много по-силни именно в Азия, от колкото където и да било по света, благодарение на нарастващия брой на средната класа, която все по-често се заглежда по дизайнерските и луксозни продукти“.
Азия е основният виновник и за приходите на половината компании по света.
Потреблението на луксозни стоки значително е паднало по време на финансовата криза, но Азия се доказа като благоприятно място за успеха на търговците, тъй като местната икономика и стремежът на хората към лукса не бяха така силно засегнати.
Енг цитира проучване, според което 40% от продажбите на луксозни стоки в Европа са направени от азиатски туристи.
Намиращата се във Флоренция компания за луксозни стоки Ferragamo се стреми да развие пазара си на изток към нови пазари като Китай и Латинска Америка, а амбициите за Китай са да се превърне във втория най-голям пазар след САЩ.
Колекцията включва обсипани с кристали розови пантофки, парфюм, часовник и тениска, платнена чанта, а цените им достигат от 256 до 1400 долара. От компанията уверяват, че най-малко 10% от продажбите ще отидат като дарение за лечението на рака на гърдата във фондациите в съответната страна.
Ferragamo е основана през 1920 година от Салватор Ферагамо, който сам проектирал обувките, които продавал.
Миналата година нетната печалба на компанията спадна със 17% до 57,43 млн. долара, докато годишните постъпления останаха стабилни благодарение на ръста на компанията на азиатския пазар, който се равняваше на 1 017 млн. долара
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.