IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-силните луксозни марки в света

Кои са най-състоятелните брандове за луксозни стоки в света

14:23 | 16.07.09 г.
Най-силните луксозни марки в света
Компанията за маркетингови проучвания Millward Brown използва базата данни BrandZ на дъщерната си компания WPP. Някои от брандовете, посочени в списъка, са клиенти на рекламната компания WPP. За събиране на базата данни са взети мнения на над 1 млн. потребители от целия свят. Потребителите са разпитани за лоялността им към брандовете, за мнението им относно бъдещето на марките, под внимание е взета и доларовата оценка на компаниите. За 2009 година Google подреди списък с брандовете, оценение на 100 млрд. долара.
 
Prada – 2,7 млрд. долара
Някога търгуваната на борсата компания планираше отново да стане публична през 2008 година, но поради кризата новите инвестиции в магазини и продуктови линии бяха отложени. Стойността на компанията обаче, която задоволява претенциите на лукс-потребителите, я доведе до десето място сред най-скъпите магазини.
 
Fendi  - 3,47 млрд. долара
Криейтив директорът на Chanel – Карл Лагерфелд е и дизайнер на колекцията „прет-а-порте” на Fendi, макар че марката е по-известна с аксесоарите, които предлага. Бутиковите стоки на бранда, които нашумяха след като станаха част от декора на сериала „Сексът и града”, излъчен през 90-те години по канала HBO, се завърнаха през тази година с иновативно предложение „оцвети сам”, предлагайки на клиентите си набор от възможности сами да декорират и окрасяват аскесоарите, които купуват от Fendi.
 
Moët & Chandon  - 4,85 млрд. долара
Докато търсенето на шампанско намалява навсякъде, според търговците на LVMH (френска холдингова компания и един от най-големите в световен мащаб конгломерати за луксозни стоки), Moët&Chandon, която е дъщерно дружество на LVMH, успява да запази стабилни позициите си на пазара. Анализи на сектора  предлагат LVMH да раздели на виното и спиртните напитки в асортимента на компанията с цел да избегне загуби.
 
Cartier – 4,91 млрд. долара
Макар бижутерската къща да е най-известният бранд за ювелирни изделия, блясъкът й намаля през изминалата година, когато падна три места по-надолу в класацията. Компанията майка на Cartier – Richemont обяви, че продажбите на фирмата са спаднали с 12% до 800 млн. евро (1,1 млрд. долара) за четвърто тримесечие на 2008 година спрямо предходната година. На фона на други компании от бранша като Fortunoff, Doris Panos Designs и Fred Leighton, които са застрашени от банкрут в момента, фирмата е в завидно добро финансово положение.
 
Hennessy  - 5,4 млрд. долара
Компанията, която е дъщерно дружество на LVHM, обяви, че брандът Hennessy се държи изключително стабилно на все още младите и неразвити пазари в Китай и Кореа през първото тримесечеи на 2009 година. Въпреки всичко обаче подажбите на вино и спиртни напитки са спаднали с 16% до 540 млн. евро (716 млн. долара) за същия период.
 
Rolex – 5,53 млрд. долара
Една от най-широко разпространените марки в света. Компанията обаче е частна, ето защо оценката й е приблизителна. Продажбите на Rolex възлизат на 3 млрд. долара годишно. Макар че секторът на бижутерията и часовниците се сви поради кризата, склонността на любителите на лукса и стила задържа бранда в челните позиции на най-скъпите марки в света.
 
Chanel – 6,22 млрд долара
Компанията съкрати 200 души персонал през 2008 година, но продължава да блести с помощта на дизайнера Карл Лагерфелд и екстравагантните му и стилни решения в модния свят. Chanel също не е публична компания, което прави оценката на стойността на бранда приблизителна.
 
Gucci – 7,47 млрд. долара
Дъщерната компания на Gucci – PPR регистрира спад в продажбите си за първото тримесечие на 2009 година от 2,6% или 4,8 млрд. евро (6,4 млрд. долара), но въпреки това Gucci Group успя да скочи с 5% в общите си продажби до 855 млн. евро (1,1 млрд. долара) за същия период и да повиши продажбите си на новите пазари до 21%.
 
Hermès – 7,86 млрд. долара
Френският бранд за луксозни стоки – известен с кожените си чанти на цена от над 5 хил. долара, отчита повишение на продажбите си за 2008 година от 9% до 1,8 млрд. евро (2,4 млрд. долара) в сравнение с педходната година. За 2009 година продажбите на бранда са стабилни и с нищо не показват криза в бранша.
 
Louis Vuitton – 19,4 млрд. долара
На фона на понижението на продажбите на бижутерийния конгломерат за луксозни стоки LVMH, Louis Vuitton, който също е част от концерна, бележи скок с 11% до 1,6 млрд. евро (2,1 млрд. долара). Според говорител на LVMH и двете нови колекции на Louis Vuitton се характеризират със силни продажби.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:59 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още