Лятото може да има много тежки последици за силно печелившата в близкото минало часовникарска индустрия, най-вече в Швейцария. Освен малките фирми подизпълнители, които първи понесоха ударите на кризата, големите компании в сектора също прибягват към намаление на персонала си.
Последният часовникарски гигант, обявил подобни мерки, е Zenith от групата на LVMH, който ще съкрати 300 работни позиции от общо 500.
Като цяло в последните шест месеца беше съобщено за съкращения на 3 хил. души от сектора в страната. И според някои това е само началото.
„Обикновено ваканционният период в бизнеса трае три седмици. Тази година ще се удължи с месец, дори повече“, коментира пред френския вестник „Трибюн“ Франсоа Матилд, генерален секретар на Обединение на швейцарската часовникарска индустрия. Той обяснява, че някои компании са пуснали служителите си в принудителен отпуск или работата е минала на половин работен ден.
Не може и да се очакват по-добри времена за сектора в скоро време, като се има предвид, че платежоспособните клиенти силно намляха. Отгоре на всичко тенденцията на спад съвсем не е свършила.
Японците, руснаците и американците доскоро бяха любимата клиентела на часовникарските къщи. Сега богаташите от тези нации са най-редките посетители в ателиетата за луксозни аксесоари.
Износът на швейцарски часовници е паднал с 24% през април на годишна база, а понижението от началото на годината възлиза на 26%.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.