Въпреки че някои от луксозните модни марки гледат на поддръжката на собствени онлайн магазини като на нещо второстепенно и маловажно, в условията на криза, а и на нарастващото значение на мрежата, тази практика може да се окаже доста полезна.
„Това е бърз и забавен начин да пазаруваш без ограничения във времето или мястото“. Думите са на Стефано Габана, единият от собствениците на италианската модна къща Dolce & Gabbana, и не се открояват с кой знае каква оригиналност, но показват нещо важно – лъскавият моден свят тръгва по нов път. Компанията влиза в интернет, отваря собствен онлайн бутик и ще предлага всичките си продукти – и дамската, и мъжката модна линия, аксесоари, чанти, плажни принадлежности...
На пръв поглед леката дистанцираност и поддържане на имиджа „Ние сме луксозна марка за отбрани клиенти“ леко снижават значението си с навлизането в интернет пространството, което освен по-голям достъп до платежоспособни клиенти, дава и контакт с масовия потребител. От който луксозните марки понякога упорито странят.
Сега Dolce & Gabbana демонстрират насоченост към всички (които могат да си ги позволят), още по-голям стремеж за глобалност, а и за печалба.
Ясно е, разбира се, че като за начало делът на приходите от онлайн продажби няма да е много висок. Интересно е обаче, че след посещение на онлайн магазина става ясно още нещо – всъщност Dolce & Gabbana няма да допуснат масовост, дори и онлайн. А е вероятно и лоялните им клиенти да се затруднят или отегчат от усилията за достъпа до сайта.
При опит да разгледаме продаващите се в мрежата колекции, се натъкваме на подробна форма за регистрация, която трябва да попълним, за да ни даде миланската марка достъп до „официалния онлайн магазин“. Дори и да сме се решили да попълним всичко изискано, трябва да се въоръжим с още малко търпение. Защото „след няколко дни“ фирмата ще ни прати таен код, който ще ни позволи да влезем в сайта. Но пък ако накрая купим нещо, доставката ще е безплатна. „Бърз и забавен начин“...