Компанията за луксозни очила EssilorLuxottica обяви, че е повишила значително оперативния си марж през първата половина на годината въпреки предизвикателствата на средата, предава Ройтерс.
Производителят на очила с марките Oakley и Ray-Ban твърди, че коригираният му оперативен марж е нараснал със 100 базисни пункта до 18,4% за шестте месеца до 30 юни.
„Щастливи сме да отчетем силно първо полугодие за 2022 г. със силен растеж във всичките ни региони и със значително увеличение на оперативния ни марж“, коментира председателят и главен изпълнителен директор Франческо Милери.
Групата отчете 7% ръст на сравнимите приходи до 6,39 млрд. евро за второто тримесечие при постоянни валутни курсове. Регионът, обхващащ Европа, Близкия изток и Африка, продължава да се възстановява с двуцифрен растеж.
Всички основни пазари на компанията са донесли добри резултати, с изключение на Китай и Русия, обяви групата.
Компанията каза, че приходите от продажби на наскоро интегрирания нидерландски търговец на очила GrandVision са нараснали със 7 на сто през второто тримесечие.
EssilorLuxottica запази целите си за периода от 2022 до 2026 г.
През юни председателят на групата Леонардо дел Векио почина на 87-годишна възраст. Милиардерът основава Luxottica през 1961 г. и остава неин председател, както и основен акционер в най-голямата група за очила в света, след като тя се обедини с френската Essilor през 2018 г.