Американската модна марка Gap уволни главния си изпълнителен директор Соня Сингал след две години и половина на поста, докато нарастващите разходи и все по-големите намаления заплашват да изтрият оперативната печалба на компанията за това тримесечие, пише Bloomberg.
Председателят Боб Мартин временно ще заеме поста главен изпълнителен директор. Акциите на Gap пострадаха от редица погрешни ходове, като тромавото внедряване на по-големи дамски размери във веригата Old Navy на компанията, което доведе до увеличаване на нивата на запасите, точно когато търсенето може да се е увеличило. Gap вече обяви напускането на изпълнителния директор на Old Navy по-рано тази година.
Цената на акциите на Gap се понижи с 4,1% в късната търговия, преди да преодолее спада. Стойността на книжата е намаляла с 50% тази година спрямо 30% спад на S&P 500 Retailing Index.
В началото на 2020 г. Сингал, която сега е на 52 години, зае мястото на тогавашния главен изпълнителен директор, който напусна на фона на оперативни проблеми. Предшественикът Арт Пек си тръгна след отменянето на плана за отделяне на Old Navy и след като не успя да възобнови растежа на продажбите. Сингал е била ръководител на Old Navy, която генерира повече от половината от приходите на компанията.
Оттеглянето на Сингал допълнително намалява броя на жените по върховете на американските публични компании. В момента има 33 дами, управляващи компании от индекса S&P 500, сочи информация на Bloomberg Data. Gap беше премахната от индекса в началото на годината.
След като пое ръководството през март 2020 г. Сингал веднага трябваше да се справи със задължителното затваряне на магазините и моменталните промени в търсенето, предизвикани от Covid-19. Тя съблюдаваше процеса по насочване на потребителите към онлайн поръчки и взимане на стоки на място, както и като цяло на експанзията на онлайн търговията – ходове, които инвеститорите приветстваха.
Въпреки това тя не успя да запази набраната инерция. Като цяло компанията не успява да се възползва от бързите промени в модните тенденции след отварянето на офисите и след като потребителите започнаха да купуват не само удобни дрехи за вкъщи, а и такива за работа.
В допълнение към това сделката за създаване на дрехи с бранда Yeezy на Кание Уест не успя да доведе до съществени резултати. След като обявиха проекта с много фанфари, директорите на Gap предимно мълчат по въпроса.