IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Печалбата на Burberry расте, докато марката се насочва към по-високия клас

Пред компанията стоят редица проблеми, включително слабият туризъм и Covid в Китай

12:47 | 18.05.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Британската модна група Burberry засили рентабилността си, след като спечели от усилията да направи бранда си по-ексклузивен и скъп, пише Bloomberg.

Производителят на луксозни стоки заяви, че коригираният му оперативен марж се е увеличил до 18,5% за 53-те седмици до 2 април, нараствайки с повече от един процентен пункт. Компанията потвърди, че в средносрочен план очаква ръстът на приходите ѝ да бъде висок едноцифрен процент. Цената на акциите нарасна с 2,9%, свивайки спада от началото на годината до 11%.

Това са първите финансови резултати, които компанията обявява, откакто Джонатан Акройд, бивш ръководител на Versace, стана главен изпълнителен директор през март. Очаква се Акройд да следва работата на своя предшественик Марко Гобети, като се опита да направи Burberry по-висок клас марка, като намали дистрибуцията през трети страни и ограничи намаленията на продуктите си.

„През последните пет години компанията постигна добър напредък в издигането на марката“, коментира Акройд. „Нямам търпение да представя плановете си за надграждане върху тези силни основи и за ускоряване на растежа при междинните резултати през ноември“, допълни той.

И все пак през последните месеци растежът се е забавил, след като блокадите в Китай засегнаха бизнеса на този ключов пазар на луксозни стоки.

Същевременно индустрията се бори с по-слабия туризъм и спада на борсите, който може да накара по-заможните да ограничат покупките си. През март Burberry затвори магазините си в Русия, след започването на войната в Украйна.

Burberry твърди, че рестрикциите в Китай са започнали да натежават на продажбите през март.

„Нашата прогноза зависи от влиянието на Covid-19 и темпа на възстановяване на потребителските разходи в континенталната част на Китай“, обяви компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:11 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още