Износът на швейцарски часовници е нараснал с 25% през февруари, след като американските купувачи продължават да тласкат нагоре възстановяването на търсенето на скъпи часовници след пандемията, пише Bloomberg.
Съединените щати остават основен пазар с 15%, докато Китай отговаря за близо 12% от общия месечен износ, който е на стойност почти 2 млрд. франка (2,1 млрд. долара), посочва Федерацията на индустрията за швейцарски часовници.
Американските потребители, които са спестили средства по време на блокадите заради коронавируса, се превърнаха в двигател на възстановяването на пазара. Съединените щати изпревариха Китай като най-голямата дестинация за швейцарски часовници през 2021 г. Това се случи за първи път от повече от десетилетие.
Износът в САЩ е нараснал с 33% през февруари.
Продажбите на часовници, струващи повече от 3000 франка, продължават да тласкат нагоре продажбите, увеличавайки стойността им с 28%. Продажбите на часовници на цена между 500 и 3000 франка са нараснали с 16 на сто, а тези за под 500 франка – с 4,8%, посочват още от организацията.