Компанията за спортни стоки Adidas прогнозира силен растеж за годината, въпреки че приходите от Русия и бившите съветски страни са напът да спаднат наполовина заради войната в Украйна, пише Bloomberg.
Приходите от продажби за годината ще нараснат с 11 до 13% при постоянни валутни курсове, тъй като търсенето на маратонки остава силно, обяви германската компания. Анализатори очакваха 9,5% повишение. Цената на акциите на фирмата нарасна с 5,7% в резултат на новините.
Компаниите за потребителски стоки са изправени пред геополитически предизвикателства, докато излизат от две трудни години на пандемия. Руската инвазия в Украйна беше остро осъдена от голяма част от света, а някои от най-емблематичните марки, включително Adidas, Nike и Puma, обявиха, че спират работа в страната.
Adidas заяви, че войната в Украйна поставя в риск 250 млн. евро приходи, или половината от нейния бизнес в Русия и региона на Общността на независимите държави. Това отразява спирането на търговията на дребно и онлайн търговията в Русия и представлява около 1 процентен пункт от растежа на международните приходи от продажби.
В Китай, Хонконг, Макао и Тайван Adidas очаква приходите ѝ да нараснат с между 4 и 6 процента. За сравнение, миналата година растежът там беше 3%.
Чуждестранните марки се борят да се задържат в Китай, който се явява основен двигател на растежа, след почти година бойкот от страна на потребителите и специалното отношение към местните компании, включително Anta Sports Products и Li Ning. Adidas смени ръководителя на бизнеса си в Китай по-рано тази седмица, като издигна директор, който вече управляваше местна марка в Китай.
Северна и Южна Америка се очаква да донесат най-голям растеж на Adidas, където приходите от продажби ще нараснат с 15-19%. Европа, Близкият изток и Африка, както и Азиатско-Тихоокеанският регион ще се увеличат с 14-16%, обяви Adidas.
Компанията планира да повиши цените на продуктите си, за да може да покрие по-високите разходи, свързани с проблемите с веригите на доставките.
Нетната печалба на компанията се очаква да се повиши до 1,8-1,9 млрд. евро.
Акциите на компанията загубиха около една трета от стойността си през последната година. Те се представят по-слабо от тези на Nike и Puma. Наскоро компанията завърши продажбата на звеното Reebok и обяви нова програма за обратно изкупуване на акции.