Германският производител на спортни стоки Adidas спря работата на физическите и онлайн магазина си в Русия до второ нареждане, следвайки стъпките на конкурентите си Puma и Nike, които предприеха същото в отговор на руската инвазия в Украйна, пише Bloomberg.
Европейският гигант написа в LinkedIn, че ще продължи да плаща на служителите си в Русия, но решението ѝ е „в знак на солидарност с онези, които призовават за мир“. В годишния си доклад за 2020 г. Adidas обяви, че 13% от всичките ѝ 62 хил. служители са базирани в Русия и Общността на независимите държави. Компанията е прекратила партньорството си с Руския футболен съюз на 1 март.
Миналата седмица Puma заяви, че спира дейността на всичките си магазини в Русия. От своя страна, Nike каза, че временно ще затвори търговските си обекти в страната.
Adidas също така дарява пари и дрехи, за да помогне на засегнатите от войната в Украйна и предлага подкрепа на служителите си в региона под формата на транспорт, подслон, дрехи, храна и психологическа помощ.
Руската инвазия в Украйна предизвика остри критики, търговски рестрикции и финансови наказания, а също така доведе и до оттеглянето на някои от най-популярните брандове в света от страната.
В отделно съобщение Adidas посочи, че сменя ръководителя на дейността си в Китай, след като през последната година бизнесът се сблъска с проблеми, свързани с потребителски бойкот и по-голяматконкуренция.
Двете новини подчертават геополитическите предизвикателства, пред които са изправени потребителските марки, които се борят и с влиянието на пандемията.
Цената на акциите на Adidas се повиши с 3,2% по време на търговията във Франкфурт.