Цената на акциите на Asos спадна с 3,1%, след като те започнаха да се търгуват на основния пазар на Лондонската фондова борса. Днешното понижение, наблюдавано на фона на по-големите разпродажби на пазара, продължава спада, който доведе до изтриването на почти две трети от пазарната капитализация на британския онлайн търговец на модни стоки за по-малко от година, пише Bloomberg.
След 20 години на AIM пазара в Лондон – през които стойността на книжата нарасна с близо 10 000% - Asos направи промяната, за да получи достъп до по-голяма група световни институционални акционери и да „подобри корпоративния профил и разпознаваемостта на компанията“, сочи нейно изявление от миналия месец.
„Решението на Asos да се подложи на по-строгите изисквания за отчет на основния пазар може да бъде един от начините да увери акционерите и заинтересованите страни, че компанията отговаря на все по-високите eкологични, социални и управленски критерии (ESG)“, които се изискват сега, коментира Ръс Моулд, инвестиционен директор в AJ Bell.
Компанията за бърза мода вероятно ще отговаря на условията да се присъедини към индекса на компании със средноголеми капитализации FTSE 250, но няма да успее да влезе във FTSE 100, допълва той.
AIM – някога разглеждан като трамплин за малки компании, които искат да се листнат на основния пазар – задържа компаниите за по-дълго, дори когато пазарните им оценки растат. Той полага усилия да привличе по-широка база от компании и да подобри преди нестабилната си репутация. Сега сред най-големите му членове са разработчикът на лекарства срещу рак Hutchmed, авиокомпанията Jet 2 Plc и производителят на тоник Fevertree Drinks.
Цената на акциите на Asos се понижава от юли, когато търговецът предупреди за спад на продажбите, причинен от натиска върху веригите на доставките и продължаващата несигурност около Covid-19. Това беше последвано от предупреждение за печалбата през октомври, а главният изпълнителен директор се оттегли от поста си след шест години на него.
Преместването на основния пазар се случва в труден момент за онлайн търговците на дребно, чийто бизнес процъфтя по време на блокадите. Промяната в потребителските навици по отношение на разходите съвпада с логистичните проблеми и направи преместването на стоки по света по-трудно след пандемията и Brexit.