Германският производител на спортно облекло Adidas заяви, че планира растеж на ключовия си пазар Китай през 2022 г., въпреки че беше засегната от подновените ограничения заради пандемията и от потребителския бойкот на западните марки, предава Ройтерс.
Коментарът беше направен, след като Manager Magazin писа, че Adidas очаква приходите ѝ от продажби в Китай да спаднат с 400 млн. евро през 2022 г., но не цитира източниците си.
Запитан за статията, говорителят на Adidas коментира: „Бизнесът ни в Китай нарасна през 2021 г. и ще нарасне и през 2022 г.“
Приходите от продажби на Adidas в Китай, Хонконг, Макао и Тайван спаднаха с 15% през третото тримесечие, въпреки че бяха нараснали също с 15% през първите девет месеца на годината. Компанията ще обяви пълния си финансов отчет на 9 март.
Западните марки се оказаха под натиск в Китай, след като казаха, че няма да купуват памук от Синдзян заради информация за нарушения на човешките права срещу уйгурите в региона. Пекин отрича каквито и да било злоупотреби.
Миналата година Adidas обяви, че е започнала изпълнението на план в опит да си върне позициите в Китай, който отдавна е най-важният ѝ пазар що се отнася до растежа. Компанията създаде специално студио за маркетинг и увеличи създаването на продукти, насочени изцяло към китайския пазар.
Manager Magazin писа, че ситуацията е сметната за толкова сериозна, че директорът по продажбите на Adidas Роланд Аушел е пътувал до Китай през януари въпреки изискванията за карантина.
През декември конкурентът Nike заяви, че проблемите с доставките и новите блокади заради Covid-19 са довели до 20% спад на приходите ѝ в Китай, Хонконг, Макао и Тайван през фискалното второ тримесечие на компанията.