Шведската модна група H&M отчете по-висок от очакваното ръст на тримесечната си печалба и повишаване на инвестициите с цел удвояване на приходите от продажби до 2030 г., предава Ройтерс.
Цената на акциите на втория по големина търговец на модни стоки на дребно в света се повиши с 5% преди началото на търговията, след като заяви, че ще удвои инвестициите си през 2022 г. до около 10 млрд. шведски крони (1,1 млрд. долара), така че постигне новите си цели.
Разходите ще бъдат насочени в области като технологии, верига на доставките, възобновяема енергия и устойчиви материали, обяви фирмата.
„Завършихме силно годината. Приходите от продажби се върнаха на нивото отпреди пандемията, а рентабилността е по-добра, отколкото беше през последните няколко години“, коментира главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон.
„Сега, когато се върнахме към по-нормализирана ситуация със силна финансова позиция и добра рентабилност, отново можем да се фокусираме върху растежа“, допълва тя.
Печалбата преди данъци за периода септември-ноември (четвъртото фискално тримесечие на H&M) е нараснала с 64% спрямо година по-рано до 6 млрд. крони (640 млн. долара). Анализатори, анкетирани от Refinitiv, дадоха средна прогноза за 5,43 млрд. крони печалба.
„Силният резултат за тримесечието се дължи най-вече на добре приетите колекции с повече продажби без намаления, по-ниски отстъпки и добрия контрол на разходите“, заяви H&M.
По думите ѝ инициативите в сферата на технологиите през последните години и в това веригата на доставките да стане по-ефективна са компенсирали ефекта от проблемите с продуктовите доставки.
В сравнение с четвъртото тримесечие на 2019 г. (преди пандемията) печалбата е скочила с 43%.
Подобно на най-големия си конкурент Inditex, H&M се възстановява от пандемията въпреки предизвикателствата във веригата на доставките.
Шведската група предложи дивидент от 6,50 крони на акция, който да бъде платен на два пъти, както и програма за обратно изкупуване на акции за 3 млрд. крони.
H&M заяви, че цели да удвои приходите си от продажби до 2030 г. в сравнение с тези от 2021 г., като за същото време намали наполовина въглеродния си отпечатък, и достигне над 10% оперативен марж до 2024 г.
За 2021 г. приходите от продажби са 199 млрд. крони, а оперативният марж – 7,7%. Печалбата преди данъци е достигнала 14,3 млрд. крони спрямо прогноза на анализаторите за 13,5 млрд. крони.
За да намали въглеродния си отпечатък, H&M повече няма да приема доставки, които използват горива на основата на въглища.